Search

Issue
Title
Authors
THE ROLE OF MOTIVATION IN THE PROFESSIONAL FOCUSED FOREIGN LANGUAGE TRAINING IN A TECHNICAL UNIVERSITY
Shevtsova G.V., Moskalets L.E.
Creative writing assignments based on imitation of speech genres in teaching Russian as a foreign language to medical and biological students
Dreyfeld O.V.
The methodological constructor as a tool for organizing the professional training of future foreign language teachers (in terms of developing methodological competence)
Rassada S.A., Freze O.V.
Applications capabilities of Social networks for teaching Russian as a Second language
Dreifeld O.V.
Organizational forms and content specifics of learning Russian in the Islamic Republic of Iran
Ustinov A.Y.
Distance education in the post-COVID-19 era (on the basis of learning the opinions of foreign language teachers)
Kozarenko O.M., Skakunova V.A.
A. S. Pushkin’s Ode “To the Slanderers of Russia” in the lessons of Russian as a foreign language
Pashkovskaya S.S.
High school students’ culture-specific language competence development at English classes working with a literary text
Voevodskaya Y.A., Kulikova M.A.
Axiological Dominant “Family”: the Specifics of Representation in Linguodidactic Discourse (Based on Textbooks on Russian as a Foreign Language)
Nebera M.V.
CRITERIA FOR ASSESSING THE LEVEL OF FORMATION OF FOREIGN STUDENTS’ SKILLS IN CREATING A WRITTEN WORK IN THE GENRE OF AN ABSTRACT TO A RESEARCH PAPER
GUO Y.
Aspectual commentary in the typology of interpretations of the explanatory dictionary and educational dictionary of the RFL
Grekova O.K., Akbaba T.
From general to translation-oriented listening: challenges and solutions
Emelyanova J.B.
THE INDEPENDENT WORK IN A FOREIGN LANGUAGE FOR TEACHING SELF-DIRECTED LEARNING
Sysa E.A., Goryunova E.S.
The concept of "friendship" in educational materials on russian as a foreign language: value aspect
Nebera M.V.
Images of educational discourse participants in foreign language textbooks
Tubalova I.V., Rudikova Y.Y.
The main characteristic of the integrative approach in foreign language learning at a technical university
Goncharova L.A., Domaratskaya M.P.
FEATURES OF V. PELEVIN’S IDIOSTYLE IN ENGLISH TRANSLATION OF “GENERATION “P””
Sidash V.V., Kritskaya N.V.
Culture shock and the problem of linguocultural adaptation of students in a foreign-language environmen
Belonogova T.Y.
Special features of teaching staff training for foreign language teaching within digitalization in Ural Federal University
Gubina D.I., Kovaleva A.G.
The bachelor’s training curriculum formation according to the Higher Pedagogical Education Core requirements
Terechshenko Y.A.
LINGUISTIC-AXIOLOGICAL MANIPULATION AS AN ELEMENT OF TEACHER PROFESSIONAL IDENTITY FORMATION
Bagiyan A.Y., Monogarova A.G.
Development of critical thinking by means of visualization of grammatical material in the process of learning Russian as a foreign language
Savina I.S.
Experience in creating and implementing a model for training specialists in the field of teaching Russian as a foreign language in a modern multicultural space (based on the example of the activities of Mudanjiang Normal University)
Meng L., Wang X.
Modular foreign language teaching system for three-level technical specialists training
Slepneva M.A.
1 - 24 of 24 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».