Search

Issue
Title
Authors
Approaches to the study of the Russian as a native language in primary school
Pavlinova I.A.
“A curiosity that I want to discover for myself…”: the Russian language as perceived by the citizens of the Republic of Equatorial Guinea
Sushkova N.A., Shurupova O.S.
Discussion as a mechanism for the development of students’ coherent oral Russian speech: theory and method
Ayvazyan O.O.
Teaching Russian as a foreign language in the Republic of Equatorial Guinea: objectives and prerequisites
Shurupova O.S., Sushkova N.A.
Research of the goal system of an interactive form of education (on the example of teaching Russian as a foreign language in a Master’s Degree Programme)
Vasileva A.V.
Analysis and typology of phonetic errors in the vocal speech of Italian speaking students
Kachanova A.A., Fabrizi V.
Erratological approach to teaching complex sentences to a foreign audience
Tskhovrebov A.S.
Teaching the culture of speech to foreign students on the basis of texts about the aesthetics of the Russian language
Sokolova G.E.
Game-based learning as a pedagogical approach to enhance students’ motivation in learning Russian as a second language
Miloserdova E.M., Morozov E.A.
Typology and causes of errors induced by cross-language interference in the sounding speech of Italian-speaking students
Kachanova A.A., Fabrizi V.
WORK WITH DICTIONARIES AS SOURCES OF SPEECH CULTURE OF JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS
Pavlinova I.A.
Linguodidactic fundamentals of intercultural competence development in teaching Russian as a non-native (on the example of the Republic of Dagestan)
Zherebtsova Z.I., Pavlova V.V., Frolova I.I., Mizis I.Y.
On the formation of value attitude to the Russian language study at school
Pavlinova I.A.
Implementation of game technologies in distance learning of Russian as a foreign language
Kholodkova M.V., Zherebtsova Z.I., Dyakova T.A.
Pedagogical grammar of the Russian language in onomastic and cognitive aspects
Shcherbak A.S., Atavullaeva S.Z.
Analysis of the verbal image of Russia and Russians in the process of teaching RFL
Goncharova E.I.
Infographic text as a tool for organizing Russian-language educational discourse
Deryabina S.A., Dyakova T.A., Strelchuk E.N., Feizer Z.I.
Analysis of perception by foreign students of an abrupt change of an educational mode
Demidova T.A., Novikova A.V., Sherina E.A.
“Russian Club” as a method of linguocultural adaptation of foreign students in the language environment
Miloserdova E.M., Samorodova T.V.
CURRENT APPROACHES TO THE STUDY OF THE RUSSIAN LANGUAGE IN SCHOOL
Pervova G.M., Maslova M.V., Pavlinova I.A.
Teaching Turkic-speaking school students the morphemic structure of the word in the Russian language classes: ethno-cognitive approach
Zheleznyakova E.A.
Development of a valuable attitude towards the Russian language as a means of influence and healing (based on the example of online course for foreign medical students)
Strelchuk E.N., Bezrukova K.S.
Structure and content of the dictionary entry of a modern dictionary of Russian precedents for foreign students: traditional and new elements
Sarycheva M.R.
1 - 23 of 23 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».