Search

Issue
Title
Authors
Framework for designing bespoke corporate foreign language courses
Potapova E.N.
The specifics of career-oriented teaching of a foreign language based on an integrated approach in the system of secondary vocational education
Belousov A.S.
An experiment on the differentiated teaching of English grammar to students at a technical university through educational interaction with a chatbot based on generative AI
Cherkasova E.A.
Cognitive linguistics in foreign language teaching: problems and prospects (by the example of teaching English at a language university)
Motov S.V.
Selection of subject-specific content of teaching a foreign language for professional communication in a medical university in the framework of Content and Language Integrated Learning
Potapova V.Y.
Selection and adaptation of teaching materials for content and language integrated learning
Baydikova T.V., Makarova E.L.
Modern technologies and subject content of a foreign language course for future media specialists
Prokhorov A.V.
Elective language CLIL courses as a means of vocational guidance for students at the upper stage of basic general education
Lyulyushin A.A., Stepashkina O.I.
Psychological and pedagogical conditions for organizing the process of teaching students of linguistic specialties a foreign written speech statement based on the method of mutual assessment
Kretov D.V.
Stages of teaching students foreign language written speech based on cooperative learning and ICT
Khmarenko N.I.
A complex of problematic foreign language tasks aimed at professional orientation of students of secondary vocational education
Belousov A.S., Medvedev N.V., Dolzhenkova M.I.
Model of practical training in the university for future social sphere professionals
Akopyanc I.A.
Chatbots in teaching a foreign language: advantages and controversial issues
Sysoyev P.V., Filatov E.M.
Coordinative and communicative potential of using personal digital devices for foreign-language projects at a language university
Motov S.V.
The communicative aspect of the linguocognitive approach to foreign language teaching
Motov S.V.
Stages of teaching law students to draft international legal documents in English based on artificial intelligence tools
Gavrilov M.V.
Complex of educational technologies for the development of competence in the field of social-project activities of students
Garashkina N.V., Druzhinina A.A., Akopyanc I.A.
Using Internet resources for problematization of teaching foreign languages
Murunov S.S., Medvedev N.V., Shults O.E.
Case method in the students’ university foreign language education
Danilin R.A.
Discussion as a mechanism for the development of students’ coherent oral Russian speech: theory and method
Ayvazyan O.O.
Methods for teaching professional terminology in the context of distance learning
Miloserdova E.M.
Research of the goal system of an interactive form of education (on the example of teaching Russian as a foreign language in a Master’s Degree Programme)
Vasileva A.V.
Linguodidactic functions of the peer review method in teaching students written speech utterance
Kretov D.V.
Organizational and pedagogical conditions for teaching students types of foreign language communicative activity based on dictogloss
Aksenova I.N.
Pedagogical conditions for professional foreign language teaching to students of “Agricultural Engineering” programme based on the model of content and language integrated learning
Baydikova T.V.
1 - 25 of 157 Items 1 2 3 4 5 6 7 > >> 

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».