Tariff policy offers on the line of magnetic levitation transport
- Authors: Fedorova M.V.1
-
Affiliations:
- Emperor Alexander I Petersburg State Transport University
- Issue: Vol 7, No 4 (2021)
- Pages: 52-64
- Section: Original studies
- URL: https://bakhtiniada.ru/transj/article/view/90774
- DOI: https://doi.org/10.17816/transsyst20217452-64
- ID: 90774
Cite item
Full Text
Abstract
Background: The transport interchange hub meets its fundamental function - the concentration and organization of traffic flows of various types of transport, including individual and passenger transfers, and is of a utilitarian nature. One of the possible solutions is to place not just transfer complexes, but multi-storey structures of this kind. Where the first floor is a distribution pedestrian level, the main task of which is to ensure the transfer of passengers in a comfortable environment. On the next level there are objects of passing passenger service, the three upper floors are "intercepting" parking. With the urban area adjacent to the node, communications are provided through underground pedestrian crossings.
Aim: The commissioning of maglev transport lines in places of concentration of growing passenger traffic, which will help to reduce travel time, meet freight needs, improve the quality and increase travel safety when driving on dedicated lanes. At the same time, it is necessary to integrate maglev transport into the transport system of cities.
Method: The article defines the goals and objectives of the placement of transport interchange complexes. The article presents a methodology for assessing the location of transport hubs, which consists of three stages.
Results: At the first stage, in accordance with the proposed methodology, it is necessary to carry out an integrated assessment of the territories under consideration in order to determine the prospects for their development. At the second stage, it is necessary to analyze the existing transport infrastructure in the region, providing passenger traffic in order to identify areas with the greatest transport accessibility, both in the current period and in the future. At the third stage, on the basis of logistic criteria, the analysis of the transport network in the areas with the highest passenger flows is carried out.
Full Text
##article.viewOnOriginalSite##About the authors
Maria V. Fedorova
Emperor Alexander I Petersburg State Transport University
Author for correspondence.
Email: tale19quale@mail.ru
ORCID iD: 0000-0003-2740-573X
SPIN-code: 1518-7831
PhD Economics, Senior Lecturer of Department of Economic of Transport
Russian Federation, St. PetersburgReferences
- Стратегия развития транспортной системы Санкт-Петербурга и Ленинградской области на период до 2030 года [Strategiya razvitiya transportnoy sistemy Sankt-Peterburga i Leningradskoy oblasti na period do 2030 goda. [Internet]. (In Russ)]. Ссылка активна на: 12.02.2021. Доступно по: http://www.spbtrd.ru/program-development/
- Концепция развития транспортной системы Санкт-Петербурга 2017–2038 гг. (перспективадо 2048 г.) [Kontseptsiya razvitiya transportnoy sistemy Sankt-Peterburga 2017-2038 gg. (perspektiva do 2048g.) [Internet]. (In Russ)]. Ссылка активна на: 12.03.2021. Доступно по: http://krti.gov.spb.ru/koncepciya-razvitiya-transportnoj-sistemy-sankt-peterburga/
- Программа развития транспортной системы Санкт-Петербурга и Ленинградской области на период до 2030 года [Programma razvitiya transportnoy sistemy Sankt-Peterburga i Leningradskoy oblasti na period do 2030 goda. [Internet]. (In Russ)]. Ссылка активна на: 12.11.2020. Доступно по: http://spbtrd.ru/program-development/development-program/
- Городской транспорт энергоэффективность, экологически устойчивый транспорт: сборник материалов для политических деятелей в развивающихся городах. – Берлин: GIZ, 2013. – 99 с. [Gorodskoy transport energoeffektivnost', ekologicheski ustoychivyy transport: sbornik materialov dlya politicheskikh deyateley v razvivayushchikhsya gorodakh. Berlin: GIZ; 2013. 99 р. [Internet]. (InRuss.)]. Ссылка активна на: 01.10.2020. Доступно по: http://greenlogic.by/content/files/dad357e3aecd74d42c89c14e4d4fb872.pdf
- Зайцев А.А. Магнитолевитационный транспорт в единой транспортной системе страны: монография–СПб:Типография НП-Принт, 2015. – 140 с. [Zaitsev AA. Magnitovlevitatsionny transport in a single transport system of the country: monograph. St. Petersburg: NP-Print; 2015. 140 p. (In Russ.)].
- Зайцев А.А., Соколова Я.В., Талашкин Г.Н. Транспорт на магнитном подвесе (монография). – СПб: ПГУПС, 2010. – 160 с. [ZaitsevAA, Sokolova IaV, Talashkin GN.Transport namagnitnompodvese (monograph). St. Petersburg: PGUPS; 2010. 160 р. (In Russ.)]. Ссылка активна на: 02.11.2020. Доступно по: https://search.rsl.ru/ru/record/01004907216
- Магнитолевитационный транспорт: научные проблемы и технические решения / под ред. Ю.Ф. Антонова, А.А. Зайцева. – М.: ФИЗМАТЛИТ, 2015. – 612 с. [Zaitsev AA, Antonov YuF, editors. Magnitolevitacionnyj transport: nauchnye problem i tekhnicheskie resheniya. Moscow: FIZMATLIT; 2015. 612 р. (In Russ.)]. Ссылка активна на: 02.10.2020. Доступно по: https://b-ok.org/book/2910926/a2ce27
- Вакуумно-левитационные транспортные системы: научная основа, технологии и перспективы для железнодорожного транспорта: коллективная монография членов и научных партнёров Объединённого учёного совета ОАО «РЖД» / под ред. Б.М. Лапидуса и С.Б. Нестерова. – М.: ООО «РАС», 2017. – 192 с. [Lapidus BM, Nesterov SB, editors. Vakuumno-levitatsionnyye transportnyye sistemy: nauchnaya osnova, tekhnologiii perspektivy dlya zheleznodorozhnogo transporta: kollektivnaya monografiya chlenov i nauchnykh partnorov Ob"yedinonnogo uchonogo soveta OAO “RZHD”. Moscow: РАС; 2017. 192 p. (In Russ.)].
- Зайцев А.А. Магнитолевитационный транспорт: ответ на вызовы времени // Транспортные системы и технологии. – 2017. – № 1 (7). – С. 5–19. [Zaitsev AA. Magnetothevitational transport: response to time challenges. Transportation Systems and Technology. 2017;1(7sappl.1):5-19. (In Russ., Engl.)]. doi: 10.17816/transsyst2017315-13
- Shanghai maglev – all you need to know maglev.net [cited 2017 Sept. 12]. Available from: http://www.maglev.net/shanghai-maglev
- Vuchic VR, Casello JM. An evaluation of Maglev technology and its comparison with high speed rail Transportation Quarterly [cited 2017 Sept. 13]. Available from: http://www.thetransitcoalition.us/LargePDFfiles/maglevEvalandComparisonHSR.pdf
- FTA Low-Speed Urban Maglev Research Program [cited 2017 Sept. 13]. Available from: http://faculty.washington.edu/jbs/itrans/FTALowSpeedLessonsLearned.pdf
- Транспортная стратегия Российской Федерации на период до 2030 г.: утв. Распоряжением Правительства Российской Федерации от 22.11.2008 г. № 1734-р [Transportnaya strategiya Rossiyskoy Federatsii na period do 2030 g.: utv. Rasporyazheniyem Pravitel'stva Rossiyskoy Federatsiiot 22.11.2008 g. № 1734-r. [Internet]. (In Russ)]. Дата обращения: 12.10.2020. Режим доступа: http://www.mintrans.ru/ documents/detail.php?ELEMENT_ID=13008
- Техническое задание на разработку Стратегии развития транспортной системы Санкт-Петербурга и Ленинградской области на период до 2030 года [Tekhnicheskoye zadaniye na razrabotku Strategii razvitiya transportnoy sistemy Sankt-Peterburga i Leningradskoy oblasti na period do 2030 goda [Internet]. (InRuss)]. Ссылка активна на: 07.11.2020. Доступно по: http://docplayer.ru/27602974-Tehnicheskoe-zadanie-na-razrabotku-strategii-razvitiya-transportnoy-sistemy-sankt-peterburga-i-leningradskoy-oblasti-na-period-do-2030-goda.html
- Стратегия социально-экономического развития Ленинградской области до 2030 года от 13 июля 2016 года. [Strategiya sotsial'no-ekonomicheskogo razvitiya Leningradskoy oblasti do 2030 goda ot 13 iyulya 2016 goda [Internet]. (InRuss)]. Ссылка активна на: 16.10.2020. Доступно по: http://lenoblinvest.ru/images/Strategy_2030.pdf
Supplementary files
