The Peer-Teaching Method Application in Foreign Language Club Activities at the Departmental University
- 作者: Igumnova O.V.1
-
隶属关系:
- Kuzbass Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia, Novokuznetsk
- 期: 编号 3 (844) (2022)
- 页面: 53-59
- 栏目: Pedagogical Studies
- URL: https://bakhtiniada.ru/2500-3488/article/view/359136
- ID: 359136
如何引用文章
全文:
详细
This article presents the foreign language club activities experience at the departmental higher education institution. Specification of the educational environment, the purpose, objectives and principles of the organization of cadets’ research work allows us to describe the structural elements, organizational forms and possibilities of the peer teaching method use in the club activities. The author suggests specific instructional techniques to manage the cadets’ work during compulsory and optional periods of club activities.
作者简介
Olga Igumnova
Kuzbass Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia, Novokuznetsk
编辑信件的主要联系方式.
Email: o.igumnova2010@mail.ru
PhD (Pedagogy), Associate Professor, Associate Professor of Humanities, Social, Economic and Natural Sciences Department
俄罗斯联邦参考
- Бессонов А. А., Чумаков В. И., Бельская Е. А. Студенческое научное общество в комплексном воспитании личности студента медицинского вуза // Вопросы педагогики. 2021. № 3–1. С. 44–48.
- Воробьев Ю. А., Казакова Т. А. Руководство студенческим научным кружком на младших курсах как одна из форм тьюторской работы // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2020. № 1(30). Т. 9. С. 59–62.
- Иванова И. В. Научно-исследовательская деятельность молодежи – вклад в человеческий капитал // Вестник Калужского университета. Серия 1. Психологические науки. Педагогические науки. 2021. № 2(11). Т. 4. С. 43–47.
- Клеймёнова Т. Н., Смирнова Н. Н., Джаксбаева О. В. Мотивация обучаемых к научной и рационализаторской работе // Проблемы современного педагогического образования. 2021. № 71–2. С. 183–188.
- Курышева А. Ю. Использование метода обучения peer teaching в высшем образовании: основные модели // Историческая и социальнообразовательная мысль. 2020. № 1. Т. 12 С. 136–144. doi: 10.17748/2075-9908-2020-12-1-136-144
- Никитина Т. Г., Рогалёва Е. И. Проекты вузовской лексикографической лаборатории: сотрудничество и сотворчество преподавателя и студента // Verba. Северо-Западный лингвистический журнал. 2021. № 1(1). С. 69–78.
- Стебенев А. С. Деятельность студенческого психологического общества Санкт-петербургской духовной академии по публикациям журнала «Вестник психологии, криминальной антропологии и гипнотизма» // Вестник Православного Свято-Тихоновского гуманитарного университета. Серия 4: Педагогика. Психология. 2021. № 61. С. 145–156.
- Толмачева Н. А., Усольцева Л. А., Шафранов А. В. Повышение статуса научно-исследовательской деятельности курсанта в рамках образовательного процесса в вузе // Наука и военная безопасность. 2021. № 3(26). С. 152–156.
- Трапезникова И. С. Технологии бережливого производства и социальная ответственность в деятельности образовательной организации // Профессиональное образование в России и за рубежом. 2019. № 4 (36). С. 75–80.
- Филипенко Е. В., Журавлева Т. Л. Научный кружок как форма организации исследовательской деятельности курсантов и слушателей // Вопросы педагогики. 2021. № 9–1. С. 119–122.
- Cox, J. Cooperative Learning Tips and Techniques // Thought Co. 2019, April 19. URL: https://www.thoughtco.com/cooperative-learning-tips-and-techniques-2081730 (дата обращения: 12.12.2021).
补充文件

