HISTORICAL PERSPECTIVE OF THE NOTION OF M-LEARNING: DEVELOPMENT OF LEARNER-CENTRED EDUCATION CONCEPT
- 作者: Savchenko E.V.1
-
隶属关系:
- Gubkin Russian State University of Oil and Gas
- 期: 卷 22, 编号 4 (2017)
- 页面: 59-65
- 栏目: THEORY AND METHODS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING
- URL: https://bakhtiniada.ru/1810-0201/article/view/300684
- DOI: https://doi.org/10.20310/1810-0201-2017-22-4(168)-59-65
- ID: 300684
如何引用文章
全文:
详细
参考
- Crompton H. A historical overview of m-learning: toward learner-centered education // Handbook of Mobile Learning / ed. by Z.L. Berge, L.Y. Muilenburg. Florence: Routledge, 2013. P. 3-14.
- Хуторской А.В. Дидактическая эвристика: теория и технология креативного обучения. М.: Изд-во МГУ, 2003. 416 с.
- Bruner I.S. Toward a Theory of Instruction. Cambridge: Harvard University Press, 1966. P. 49-53.
- Papert S., Harel I. Situating constructionism. 2002. URL: http://web.media.mit.edu/~calla/web _comunidad/Reading-En/situating_constructio-nism.pdf (accessed: 02.02.2017).
- Энциклопедия Кругосвет, Дж. Дьюи. URL: http://www.krugosvet.ru/enc/gumanitarnye_nauki/psihologiya_i_pedagogika/DYUI_DZHON.html (дата обращения: 02.02.2017).
- Ратова И.В. Образовательные технологии как условие создания эмоционально-положи-тельного фона обучения: дис. … канд. пед. наук. М., 2002. 209 с.
- Prensky M. Digital natives, digital immigrants. URL: http://www.marcprensky.com/writing/ Prensky%20-%20Digital%20Natives,%20Digital %20Immigrants%20-%20Part1.pdf (accessed: 02.02.2017).
- Lee K.W. English teachers' barriers to the use of computer-assisted language learning. URL: http://iteslj.org/Articles/Lee-CALLbarriers.html (accessed: 02.02.2017).
- Traxler J. Distant education and mobile learning: catching up, taking stock. URL: http:// distance-edu.weebly.com/uploads/1/1/7/0/1170 4305/dist_ed_catching_up.pdf (accessed: 02.02.2017).
- Титова С.В., Авраменко А.П. Мобильные устройства и технологии в преподавании иностранных языков. М.: Изд-во Москов. ун-та, 2013. 224 с.
- Титова С.В. Информационно-коммуника-ционные технологии в гуманитарном образовании: теория и практика. М., 2009. 240 с.
补充文件
