The Teacher’s Communicative Style and Its Influence on the Approach to Evaluation and Correction in the Foreign Language Classroom
- 作者: Usacheva V.M.1
-
隶属关系:
- Moscow State Linguistic University
- 期: 编号 3 (852) (2024)
- 页面: 85-92
- 栏目: Pedagogical Studies
- URL: https://bakhtiniada.ru/2500-3488/article/view/306323
- ID: 306323
如何引用文章
全文:
详细
The article looks at the valuable characteristics of Bodalev’s classification of the teachers’ communicative styles and sums up the results of testing foreign language teachers for their communicative styles and distinct features of their approach to evaluation and correction. The testing conducted contributed to the description of the most efficient teaching style in terms of evaluation and correction done by the teacher in the foreign language classroom.
作者简介
Veronika Usacheva
Moscow State Linguistic University
编辑信件的主要联系方式.
Email: v.m.melnicova@gmail.com
PhD student, Foreign Language Teaching Department
Moscow, Russia参考
- Коджаспирова Г. М., Коджаспиров А. Ю. Педагогический словарь: для студ. высш. и сред. пед. учеб. заведений. М.: Издательский центр "Академия", 2000.
- Педагогический словарь / под ред. В. И. Загвязинского, А. Ф. Закировой. М.: Издательский центр "Академия", 2008.
- Полонский В. М. Словарь по образованию и педагогике. М.: Высшая школа, 2004. EDN: QZAPCV
- Реан А. А. Психодиагностика личности в педагогическом процессе: учебное пособие. СПб.: ЛГОУ, 1996.
- Бодалев А. А. Психология общения. Избранные труды. М.; Воронеж: МОДЭК, 1996.
- Фетискин Н. П., Козлов В. В., Мануйлов Г. М. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп: учебное пособие для студентов вузов. Москва: Изд-во Ин-та психотерапии, 2002. EDN: QXWOIL
补充文件
