Blended Learning: Experience in Developing Lexical Skills
- Autores: Kunitsyna O.M.1
-
Afiliações:
- Moscow State Linguistic University
- Edição: Nº 3 (844) (2022)
- Páginas: 60-69
- Seção: Pedagogical Studies
- URL: https://bakhtiniada.ru/2500-3488/article/view/359137
- ID: 359137
Citar
Texto integral
Resumo
Vocabulary is the basis for the formation of reading, speaking, listening and writing skills. In the conditions of a blended learning format, the training and development of lexical skills is provided both in the traditional way in the classroom and in an innovative way, which involves the use of a virtual learning environment. Exercises transferred to online platforms and interactive whiteboards help the teacher to provide high-quality presentation of educational material, motivate students and are an effective means of forming students’ communicative competence.
Palavras-chave
Sobre autores
Olesya Kunitsyna
Moscow State Linguistic University
Autor responsável pela correspondência
Email: kunitsyna_mglu@mail.ru
PhD (Philology), Associate Professor at the Department of Linguistics and Professional Communication in the Field of Law, Institute of International Law and Justice
RússiaBibliografia
- Григорьева И. В. Развитие и внедрение технологии смешанного обучения (blended learning) и онлайнобучения, как важной составляющей цифровизации образования // Вестник Университета Российской академии образования. 2021. № 3. С. 34–45.
- Горожанов А. И. Обучающая виртуальная среда для изучения иностранного языка: монография. М., 2015.
- Думина Е. В. Формирование умений письменной межкультурной коммуникации юриста в условиях ранней профессионализации: автореф. дисю … канд. пед. наук. М., 2021.
- Демина Д. А. Трехмерный подход к формированию межкультурной компетенции // Вестник Московского государственного лингвистического университета. 2010. Вып. 14(593). С. 52–64.
- Schart M., Legutke M. Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung. München : Klett-Langenscheidt, 2018.
- Горожанов А. И. Модель обеспечения качества обучения устной коммуникации в обучающей виртуальной среде // Риторические традиции и коммуникативные процессы в эпоху цифровизации: материалы XXIII Международной научной конференции. 2020. C. 105–109.
Arquivos suplementares

