Преподавание английского подъязыка строительства: база данных и ее применение в институциональной образовательной виртуальной среде
- Autores: Pisarik O.I.1
-
Afiliações:
- Moscow State Linguistic University
- Edição: Nº 3 (852) (2024)
- Páginas: 52-59
- Seção: Pedagogical Studies
- URL: https://bakhtiniada.ru/2500-3488/article/view/306317
- ID: 306317
Citar
Texto integral
Resumo
This scientific article explores the integration of a specialized vocabulary database into English language tailored courses for the construction sector. The development and implementation of this database are examined, along with its implications in institutional educational virtual environments. By addressing the specific linguistic needs of construction professionals and leveraging immersive virtual learning platforms, educators can enhance language learning outcomes and bridge communication gaps in construction-related contexts.
Sobre autores
Oxana Pisarik
Moscow State Linguistic University
Autor responsável pela correspondência
Email: ksyfrolova93@gmail.com
Junior Research Assistant
at the Laboratory for Fundamental and Applied Issues of Virtual Education
Bibliografia
- Писарик О. И. Доля английского профессионального подъязыка в текстах учебных материалов для студентов строительных специальностей /// Филологические науки. Вопросы теории и практики.2021. Вып. 14(3). С. 929-930. doi: 10.30853/phil210082 EDN: CIRARX
- Ogden Ch. K. Basic English: A General Introduction with Rules and Grammar // Psyche miniatures: General series.Trubner, 1944.Vol. 29. 184 p.
- Виноградов В. В. Итоги обсуждения вопросов стилистики // Вопросы языкознания. М., 1955. № 1. С. 60-87.
- Porzig W. Das Wunder der Sprache. Bern, 1957.
- Андреев Н. Д. Подъязыки как область взаимодействия социального и системного в семантических структурах // Семиотические проблемы языка науки, терминологии и информатики. М.: Изд-во Московского университета, 1971.
- Hutchinson T., Waters A. English for Specific Purposes: A learning-centered approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1987.
- Хомутова, Т. В. Язык для специальных целей (LSP): вопросы теории. Вестник ЮУрГУ. 2007. № 15. C. 55-62.
- Суперанская А. В. Общая терминология. Вопросы теории. М.: Наука, 2003. EDN: QQNIDX
- Зяблова О. А. Принципы исследования языка для специальных целей: на примере языка экономики: дис. … д-ра филол. наук. М., 2005. EDN: NNJVWV
- Горожанов А. И. Institutional Educational Virtual Environment for Linguistic Purposes: Theory and Practice. Казань: Бук, 2019. EDN: ZSBXTF
- Горожанов А. И. Web 1.0 and Web 2.0 tools in foreign Language acquisition process // Tomsk State Pedagogical University Bulletin. 2015. Vol. 1 (154). P. 130-134. EDN: TGZUBX
- Андреев Н. Д. Статистико-комбинаторное моделирование языков. М.: Наука, 1965.
- Сорокин Ю. А., Тарасов Е. Ф. Креолизованные тексты и их коммуникативная функция // Оптимизация речевого воздействия. М.: Высшая школа, 1990. EDN: UWKFKR
- Анисимова, Е. Е. Лингвистика текста и межкультурная коммуникация (на материале креолизованных текстов). Москва: Academia, 2003. EDN: YWOTPL
- Гаузенблаз К. О характеристике и классификации речевых произведений // Новое в зарубежной лингвистике: лингвистика текста. М., 1978. Вып. 8. С. 57-78.
Arquivos suplementares
