The Implementation of the Linguocultural Approach to Textbook Design for the Elective Language Course «Legal English: Law, Crime and Punishment» (Grades X–XI)
- Autores: Igumnova O.V.1
-
Afiliações:
- Kuzbass Institute of the Federal Penitentiary Service
- Edição: Nº 4 (853) (2024)
- Páginas: 22-28
- Seção: Pedagogical Studies
- URL: https://bakhtiniada.ru/2500-3488/article/view/305464
- ID: 305464
Citar
Texto integral
Resumo
The article presents the experience of developing a vocation-focused English textbook for high-school students from the perspective of implementing the linguo-cultural approach. The components of the linguistic and cultural competence of students taking this course are listed. The article describes the language, the texts, the tests and the practice units of the textbook modules as a distributed system meant to develop the target competence and give students an idea of criminal justice and the penal system.
Sobre autores
Olga Igumnova
Kuzbass Institute of the Federal Penitentiary Service
Autor responsável pela correspondência
Email: o.igumnova2010@mail.ru
PhD (Pedagogy), Associate Professor
Associate Professor of the Department of Humanities, Socio-economic Disciplines
and Information Technology Management
Bibliografia
- Соловова Е. Н. Гид-переводчик. Элективный курс по английскому языку: 10-11-е классы. М.: Астрель, 2007.
- Колесников А. А. Профессионально ориентированные элективные курсы на иностранном языке для филологического профиля: научные основы, пример разработки, специфика внедрения в практику. Рязань: Рязанский государственный университетим. С. А. Есенина, 2011.
- Поршнева А. А. Лингвориторическое проектирование элективного курса по обучению переводу англоязычных художественных текстов (для 10 классов) // NovaInfo.Ru. 2020. № 118. С. 52-55. EDN: SAMHIG
- Поддубская О. Н. Элективный курс по иностранному языку как составляющая инновационной системы профильного обучения в старших классах общеобразовательной школы // Современные исследования социальных проблем. 2017. Т. 8. № 4-2. С. 234-242. EDN: YMFYTZ
- Сысоев П. В., Завьялов В. В. Элективный языковой курс "Introduction to Law" в системе профессионально ориентированного обучения иностранному языку в старших классах // Иностранные языки в школе. 2018. № 7. С. 10-18. EDN: XUKYPJ
- Верещагин Е. М., Костомаров В. Г. Лингвострановедческая теория слова. М.: Русский язык, 1980. EDN: PGWRSR
- Маслова В. А. Лингвокультурология. М.: Академия, 2001. EDN: UKCOEJ
- Ужова О. А. Лингвострановедение, концецпция "культурной грамотности" и словарь // Вестник Воронежского государственного университета, серия: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2006. № 1. С. 59-66. EDN: ICJPHD
- Каменская А. А., Подпалова М. А. Технология обучения чтению в рамках лингвострановедческого подхода (профильная школа, английский язык) // Наука в мегаполисе. 2019. № 4 (12). EDN: HUIFYS
- Лойченко К. А., Токарева О. Ю. Лингвострановедческий подход в обучении иностранному языку // Диалог культур - диалог о мире и во имя мира. 2014. № 1. С. 51-55. EDN: SJZFBB
- Копосова О. Б., Малёв А. В. Реализация лингвострановедческого аспекта обучения иностранному языку в старшей школе в условиях межкультурной парадигмы // Проблемы современного педагогического образования. 2020. № 68-2. С. 167-171. EDN: LKDDCN
- Игумнова О. В. Legal English: Law, Crime and Punishment. Новокузнецк: ФКОУ ВО Кузбасский институт ФСИН России, 2023. EDN: UXCDEQ
Arquivos suplementares
