Strategies and Tactics of Medical Social Advertising for Prevention and Treatment of Oncological Diseases
- Авторлар: Donskova Y.V.1, Kurilova A.D.1, Zhang Y.1
-
Мекемелер:
- Sechenov First Moscow State Medical University (Sechenov University)
- Шығарылым: Том 14, № 4 (2025)
- Беттер: 231-247
- Бөлім: MEDIA COMMUNICATIONS AND JOURNALISM
- URL: https://bakhtiniada.ru/2225-756X/article/view/306648
- DOI: https://doi.org/10.24224/2227-1295-2025-14-4-231-247
- ID: 306648
Дәйексөз келтіру
Толық мәтін
Аннотация
Негізгі сөздер
Авторлар туралы
Yu. Donskova
Sechenov First Moscow State Medical University (Sechenov University)
Email: mehetabel@mail.ru
A. Kurilova
Sechenov First Moscow State Medical University (Sechenov University)
Email: akurilova@mail.ru
Yu Zhang
Sechenov First Moscow State Medical University (Sechenov University)
Әдебиет тізімі
- Ван Ли. Здравоохранительная пропаганда и СМИ Китая : опыт взаимодействия/ Ван Ли // Mediascope. Foreign Media. — 2009. — № 2. — Режим доступа : http://www.mediascope.ru/issues/215 (accessed 21.12.2024).
- Вепрева И. Т. Аксиосфера социального рекламного плаката о коронавирусе в России и Китае / И. Т. Вепрева, Чжибин Ян // Научный диалог. — 2023. — № 12 (2). — С. 102—123. — doi: 10.24224/2227-1295-2023-12-2-102-123
- Вепрева И. Т. Национальная специфика социальной рекламы о коронавирусе в России и Китае / И. Т. Вепрева // Quaestio Rossica. — 2022. — Т. 10. — № 1. — С. 35—52. — doi: 10.15826/qr.2022.1.657
- Данилевская Н. В. О специфике текстов социальной рекламы в современном рекламном дискурсе (на материале медицинской профилактической литературы) / Н. В. Данилевская // Вестник Пермского университета. Российская и зарубежная филология. — 2012. — № 4. — С. 132—137.
- Донскова Ю. В. Семиотика рекламы вакцинации в медиадискурсе / Ю. В. Донскова, А. Д. Курилова, О. А. Махно // Научный диалог. — 2023. — № 12 (7). — С. 83—101. — doi: 10.24224/2227-1295-2023-12-7-83-101
- Калинина Л. Л. Социальная реклама и её роль в современном российском обществе / Л. Л. Калинина // Вестник РГГУ. Серия «Экономика. Управление. Право». — 2020. — № 3. — С. 15—24. — doi: 10.28995/2073-6304-2020-3-15-24
- Рюмин Р. В. Социальная реклама как речевой жанр : автореферат диссертации … кандидата филологических наук : 10.02.01 / Р. В. Рюмин. — Томск, 2012. — 23 с.
- Скляр Е. С. Вербальные и невербальные особенности текстов медицинской рекламы / Е. С. Скляр // Балтийский гуманитарный журнал. — 2018. — Т. 7. — № 4 (25). — С. 110—112.
- Чернявская В. Е. Лингвистика текста : поликодовость, интертекстуальность, интердискурсивность / В. Е. Чернявская. — Москва : ЛИБРОКОМ, 2009. — 245 с.
- Cancer Communication and User Engagement on Chinese Social Media : Content-Analysis and Topic Modelling Study/ L. Chen, P. Wang, X. Ma, X. Wang // Journal of Medical Internet Research. — 2021. — Vol. 23, Iss. 11. — doi: 10.2196/26310.
- Cross-sectional study of medical advertisements in a national general medical journal : evidence, cost and safe use of advertised versus comparative drugs/ K. Boesen, A. L. Simonsen, K. J. Jorgensen, P. C. Gotzsche // Research Integrity and Peer Review. — 2021. — № 6 (8). — Access mode : https://researchintegrityjournal.biomedcentral.com/articles/10.1186/s41073-021-00111-9 (accessed 21.12.2024).
- Elrod J. K. Advertising in health and medicine : using mass media to communicate with patients/ J. K. Elrod, Jr. J. L. Fortenberry // BMC Health Services Research. — 2020. — № 18. — Access mode : https://bmchealthservres.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12913-020-05599-3 (accessed 21.12.2024).
- Gale A. Advertising increases health care costs and undermines medical ethics / A. Gale // Missouri Medicine. — 2019. — № 116 (5). — Pp. 344—346.
- Lung Cancer Stigma actoss the Social Network : Patient and Caregiver Perspectives/ S. Occhipinti, J. Dunn, D. L. O’Connell, G. Garvey, P. C. Valery, D. Ball, K. M. Fong, S. Vinod, S. Chambers // Journal of Thoracic Oncology. — 2018. — Vol. 13, Iss. 10. — Pp. 1443—1453. — Access mode : https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1556086418307664 (accessed 21.12.2024).
- Social Media Campaigns : A Game Changer for the Prevention of Breast Cancer in Romania / R. D. Todor, G. Brătucu, A. N. Candrea, C. G. Strempel, C. V. Anastasiu // Healthcare (Basel). — 2024. — № 12 (8). — Pp. 8—65. — DOI : 10.3390/healthcare12080865
- Zhao K. Cancer Prevention and Treatment on Chinese Social Media : Machine Learning-Based Content Analysis Study/ Zhao Keyang, Li Xiaojing, Li Jingyang // Journal of Medical Internet Research. — 2024. — Vol. 26. — e55937. — doi: 10.2196/55937.
Қосымша файлдар
