Model of oil flow in long journal bearing in field of centrifugal forces
- Authors: Temis M.J1,2, Lazarev A.P1,2
-
Affiliations:
- Central Institute of Aviation Motors
- Bauman Moscow State Technical University
- Issue: Vol 9, No 3-4 (2015)
- Pages: 66-77
- Section: Articles
- URL: https://bakhtiniada.ru/2074-0530/article/view/67118
- DOI: https://doi.org/10.17816/2074-0530-67118
- ID: 67118
Cite item
Full Text
Abstract
Keywords
Full Text
##article.viewOnOriginalSite##About the authors
M. J Temis
Central Institute of Aviation Motors; Bauman Moscow State Technical University
Email: mikhail.temis@gmail.com
PhD.; 8 (495) 361-64-82
A. P Lazarev
Central Institute of Aviation Motors; Bauman Moscow State Technical University
Email: tejoum@ciam.ru
8 (495) 361-64-82
References
- Guo Z., Hirano T., Kirk R.G. Application of CFD Analysis for Rotating Machinery. Part 1: Hydrodynamic, Hydrostatic Bearings and Squeeze Film Damper // Proc. ASME Turbo Expo 2003: Power for Land, Sea, and Air, Atlanta, Georgia, USA, June 16-19, 2003. - GT2003-38931, 9 p.
- Куцаев С.Н. Теория смазки подшипника ограниченной длины при центробежной нагрузке // Труды второй Всесоюзной Конференции по трению и износу в машинах АН СССР. - 1947. - С. 17-24.
- Braun M.J., Hannon W.M. Cavitation formation and modelling for fluid film bearings: a review // Proc. of the Institution of Mechanical Engineers, Part J: Journal of Engineering Tribology, September 1, 2010; vol. 224, 9. - P. 839-863.
- Harris J., Childs D. Static Performance Characteristics and Rotordynamic Coefficients for a Four-pad Ball-in-socket Tilting Pad Journal Bearing // Proc. ASME Turbo Expo 2008: Power for Land, Sea, and Air, Berlin, Germany, 2008. - GT2008-50063, 11 p.
- Olszewski O., Strzelecki S., Someya T. Dynamic Characteristics of Tilting 12-Pad Journal Bearing // Proc. 2nd Int. Symp. on Stability Control of Rotating Machinery, Gdansk, Poland, 2003. - P. 131-139.
- Константинеску В.Н., Галетудзе С. Рабочие характеристики радиальных подшипников скольжения в турбулентном инерционном потоке // Проблемы трения и смазки. - 1982. - Т. 104, №2. - С. 24-30.
- Гетин Д.Т. Применение метода конечных элементов для термогидродинамического анализа тонкопленочного высокоскоростного цилиндрического подшипника скольжения // Проблемы трения и смазки. - 1988. - №1. - С. 73-80.
- Tripp J.H. Surface Roughness Effects in Hydrodynamic Lubrication: The Flow Factor Method // J. of Lubrication Technology. - 1983. - Vol. 105. - P. 458-465.
- Kurzke J. Fundamental differences between conventional and geared turbofans // Proc. ASME Turbo Expo 2009: Power for Land, Sea and Air, Orlando, Florida, USA, June 8-12, 2009.
- Riegler C., Bichlmaier C. The geared turbofan technology opportunities, challenges, and readiness status // Proc. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin, Germany, September 2007.
- Темис Ю.М., Темис М.Ю. Характеристики жесткости и демпфирования гидродинамического подшипника скольжения с податливыми рабочими поверхностями // Трение и из- нос. Гомель. 2007 (28), No 2, С. 128-137.
- Константинеску В.Н. Газовая смазка. - М.: Машиностроение, 1968. - 709 c.
- Shiau T.N., Tsai M.S., Cheng C.H. State Space Identification of Nonlinear Hydrodynamic Bearing by Eigensystem Realization Algorithm (ERA) // Proc. ASME Turbo Expo 2003: Power for Land, Sea and Air, Atlanta, Georgia, USA, June 16-19, 2003.
- Ананьев В.М., Калинин Д.В., Кожаринов Е.В. Совершенствование методов проектирования зубчатых передач редукторов привода вентилятора ТРДД // Авиационно-космическая техника и технология. - 2013. - №9 (106). - С. 134-139.
Supplementary files
