THE ROLE OF THE TEACHER AS A “STUDENT” IN THE STUDY OF THE ENGLISH LANGUAGE IN MEDICAL UNIVERSITIES

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

This study examines methods to enhance the effectiveness of English language learning among students of medical universities. It analyzes the implementation of innovative pedagogical approaches combined with the use of visual aids that increase the productivity of English language learning in the profession (ESP).
The purpose of the study is to identify effective teaching methods in medical universities.
Research methods. The method of enhancing the role of the teacher as a key element in the successful teaching of English through ESP in medical education is employed, thereby ensuring a deeper interaction between theory and the practical needs of students.
Research results. The experimental data demonstrated a significant improvement in students' language skills, particularly in the areas of listening and speaking, as well as an increase in their level of engagement and satisfaction with the learning process. Through the development of opportunities for both individual and collaborative learning, students were able to assimilate the material more deeply and meaningfully.
Conclusions. The results of the study determine the importance of interdisciplinary connections and contextual learning focused on fundamental medical disciplines such as anatomy, physiology, pharmacology, and others, as well as the necessity for continuous professional development of English language instructors in medical universities. In this regard, plans for practical classes are provided, which facilitate the assimilation of lexical and grammatical material, emphasizing the influence of the medical context on the understanding of the English language by medical students. The article is relevant for ESP instructors working in the field of medicine.

About the authors

Dilafruz Dzhamaldinovna Buranova

docent, candidate of pedagogical sciences

References

  1. Dudeney G., Hockly N. How to teach English with technology. England : Pearson Education Limited, 2008. 43 p.
  2. Webber P. Speaking practice in the medical English classroom // Bridging the gap between medical English and the everyday world. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching. 1995. Vol. 33, No. 1. P. 64–70. EDN: BYCBTH.
  3. Buchler M. Express Series English for the Pharmaceutical Industry: A short, specialist English course. Oxford : Oxford University Press, 2010. 150 p.
  4. Littlewood W. T. Foreign and second language learning. Cambridge : Cambridge University Press, 1984. 300 p.
  5. Li J. Research on interaction and communication in English teaching // Web of Conferences. 2016. Vol. 5. P. 0100, 1–5. URL: https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf (дата обращения: 16.10.2024).
  6. Harrison A., Tronik E. Intersubjectivity: Conceptual considerations in meaning-making with a clinical illustration. doi: 10.3389/fpsyg.2021.715873 // Frontiers in Psychology. 2021. Vol. 12. P. 1–8. EDN: FXLHPM.
  7. Scarcella R. C., Oxford R. L. The tapestry of language learning: The individual in the communicative classroom. Boston, MA : Heinle & Heinle, 1992. 27 p.
  8. Richards J. C., Rodgers T. S. Approaches and methods in language teaching. 2nd ed. New York, NY : Cambridge University Press, 2001. 300 p.
  9. Bakiyeva G., Iriskulov M. In touch forever. Tashkent : O’zDJTU, 2002. 279 p.
  10. Шарипова Ф. И. Применение инновационных технологий в преподавании английскому языку для повышения учебной активности студентов // Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта. 2018. № 10. С. 349–351. EDN: VLOWGU.
  11. Anthony L. The teacher as a student in ESP course design // Keynote address presented at the 2007 International Asymposium on ESP & Its Applications in Nursing and Medical English Education. Fooyin University, Kaohsiung, Taiwan, 2007.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».