ASSESSMENT OF THE EFFECTIVENESS OF PLANNED TAG RUGBY CLASSES WITH YOUNGER SCHOOLCHILDREN WITHIN THE FRAMEWORK OF EXTRACURRICULAR ACTIVITIES
- Authors: Golubeva O.A.1, Kotlyar N.N.1, Ryzhova V.M.2, Alyoshin I.N.2
-
Affiliations:
- Nosov Magnitogorsk State Technical University
- Issue: No 1 (2025)
- Pages: 41-48
- Section: Physical education and professional physical training
- URL: https://bakhtiniada.ru/1994-4683/article/view/304999
- DOI: https://doi.org/10.5930/1994-4683-2025-41-48
- ID: 304999
Cite item
Full Text
Abstract
Research methods and organization included the following main methods: analysis of scientific and methodological literature, pedagogical observation, survey method in the form of conversation, pedagogical experiment, method of control tests, and mathematical-statistical methods of data processing. The experimental work was carried out at the base of the Municipal Educational Institution "Secondary General Education School No. 28" in the city of Magnitogorsk and involved the planning and conducting of extracurricular activities in tag rugby.
Research results and conclusion. The analysis of the obtained data from the control tests, surveys, and observations showed that the use of selected resources in extracurricular activities related to tag rugby contributes to an increase in the level of technical preparedness of schoolchildren, allows for the formation of a stable motivation for systematic engagement in physical culture and sports, which is reflected in the regularity of attendance and responsible preparation for competitions.
About the authors
Olesya Aleksandrovna Golubeva
Nosov Magnitogorsk State Technical University
Email: Elis-08@mail.ru
docent, candidate of historical sciences
Natalia Nikolaevna Kotlyar
Nosov Magnitogorsk State Technical Universitydocent, candidate of medical sciences
Victoria Maksimovna Ryzhova
Igor Nikolaevich Alyoshin
professor, candidate of pedagogical sciences
References
- Приказ Министерства просвещения РФ от 16 ноября 2022 г. № 992 «Об утверждении федеральной образовательной программы начального общего образования». URL: https://www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/405897651/ (дата обращения: 22.09.2024).
- Мерцалова О. Д., Молчанова Е. А., Овсянникова Н. А. Внеурочная деятельность в начальной школе как результат образовательной деятельности вне урока // Наука. Образование. Инновации. XXIX Международная научно-практическая конференция. Анапа, 2021. С. 104–106.
- Рекунова А. В. Неретина Н. Г. Внеурочная деятельность как средство формирования у учащихся ориентации на нравственные ценности // Актуальные проблемы современного общего и профессионального образования. VI Всероссийская заочная научно-практическая конференция. Магнитогорск, 2022. С. 173–179.
- Голубева О. А., Рыжова В.М. Тэг-регби в программе внеурочной деятельности младших школьников // Актуальные проблемы современной науки, техники и образования. 82-ая международная научно-техническая конференция. Магнитогорск, 2024. С. 394.
- Приказ Министерства спорта Российской Федерации от 18.11.2022 № 1018 «Об утверждении федерального стандарта спортивной подготовки по виду спорта «регби» (Зарегистрирован 20.12.2022 № 71708). URL: http://publication.pravo.gov.ru/document/0001202212210021?index=1 (дата обращения: 22.09.2024).
- Васильева В. Р., Коробейникова Е. И. Тэг-регби как вид спорта, способствующий формированию и развитию качеств, необходимых для успешного функционирования личности в современном обществе // Наука-2020. 2020. № 2 (38). С. 93–96.
- Регби России : официальный сайт. URL: https://rugby.ru/ (дата обращения: 10.09.2024).
- Министерство образования и науки Челябинской области : официальный сайт. URL: https://minobr74.ru/ (дата обращения: 25.09.2024).
Supplementary files
