THE APPLICATION OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN SPORTS APPLICATIONS FOR EXTRACURRICULAR PHYSICAL ACTIVITY
- Authors: Go Z.1,2
-
Affiliations:
- Yelets Bunin State University
- Shandong Professional College of Food and Medicine
- Issue: No 1 (2025)
- Pages: 36-40
- Section: Physical education and professional physical training
- URL: https://bakhtiniada.ru/1994-4683/article/view/304998
- DOI: https://doi.org/10.5930/1994-4683-2025-36-40
- ID: 304998
Cite item
Full Text
Abstract
The purpose of the study is to analyze the theoretical and practical aspects of the application of artificial intelligence in organizing extracurricular sports activities.
Research methods: analysis of scientific publications from China and Russia, as well as the personal experience of the authors.
Organization of the research. To identify the strengths and weaknesses of modern sports applications using artificial intelligence, a survey was conducted among 100 students.
Research results. The potential for deep interaction between university sports and artificial intelligence technologies for the comprehensive development of this field has been considered. Based on the data obtained, recommendations were proposed for improving sports programs using AI, aimed at enhancing students' extracurricular sports activities.
About the authors
Zhiqiang Go
Yelets Bunin State University; Shandong Professional College of Food and Medicine
Email: 745751331@qq.com
References
- Eime R., Harvey J., Charity M. Australian sport and physical activity behaviours pre, during and post-COVID-19. doi: 10.1186/s12889-024-18245-y // BMC Public Health. 2024. № 24. Р. 834.
- Шейнов В. П. Взаимосвязи зависимости от смартфона с психологическими и социально-психологическими характеристиками личности: обзор зарубежных исследований. doi: 10.22363/2313-1683-2021-18-1-235-253 // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Психология и педагогика. 2021. Т. 18, № 1. С. 235–253. EDN IYVTAW.
- Хуан Чэньсинь, Тан Цзяньцзюань, Ван Цзинфу. Линейный посреднический эффект социальной тревожности и зависимости от смартфонов в спортивной активности и субъективном благополучии студентов // Китайский журнал психологии здоровья, 1-11. URL: http://175.178.223.144:8085/kcms/detail/11.5257.R.20241012.1314.059.html (дата обращения: 16.11.2024).
- Ван И, Ли И. Физическая активность и психическое здоровье студентов спортивных университетов во время школьной изоляции в Шанхае во время COVID-19. doi: 10.3389/fpubh.2022.977072 // Front. Public Health. 2022. № 10. 977072.
- Петров П. К. Цифровые информационные технологии как новый этап в развитии физкультурного образования и сферы физической культуры и спорта. doi: 10.17513/spno.29916 // Современные проблемы науки и образования. 2020. № 3. С. 86. EDN IQMJIM.
- Яо Цзыжун. Исследование операционных стратегий фитнес-приложений [D]. Восточно-Китайский финансово-экономический университет, 2021. doi: 10.27006/d.cnki.gdbcu.2021.000512.
- Ху Айчжэнь, Чэнь Си, Вэй Сэйт [и др.]. Исследование путей онлайн-наставничества в массовом спорте в эпоху цифровизации в Китае // Научное общество по спортивной науке Китая. 13-й съезд по спортивной науке, резюме докладов. Специальный доклад (фитнес-отрасль). Спортивная академия Тайюаньского технологического университета, 2023: 2. doi: 10.26914/c.cnkihy.2023.067748.
- Чжан Цяньфэн, Лэй Юсин, Го Жу [и др.]. Проблемы реализации послешкольных спортивных программ в китайских школах и пути их преодоления. doi: 10.16237/j.cnki.cn44-1404/g8.20220429.001 // Журнал спортивных наук. 2022. № 29 (03). С. 113–118.
- Битриан П., Биль И., Каталан С. Геймификация в спортивных приложениях: детерминанты мотивации пользователей. doi: 10.1108/EJMBE-09-2019-0163 // Европейский журнал менеджмента и бизнес-экономики. 2020. Том 29, № 3. С. 365–381.
Supplementary files
