Pathways to Psychological Health Education Integration in China’s Primary, Secondary Schools and Universities

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

Integrating psychological health education in primary and secondary schools and universities emphasizes the coherent development of psychological health education at all levels, which is critical. This approach requires that each level – primary, secondary, and university – takes into account the psychological developmental characteristics of students and carefully tailors the objectives and content of psychological health education to age and cognitive maturity. The aim is to introduce psychological education gradually and systematically, striking a balance between age-specific differences and the progressive development of educational content. As an essential part of the ideological and political educational framework of China’s new era, psychological education plays a crucial role in promoting students’ psychological well-being at all levels of schooling. Achieving full integration requires a theoretical foundation rooted in developmental psychology, pedagogy, and coordinated educational policies and systems. This includes consistently designing and implementing curricula, teacher training, and theoretical instruction. In addition, psychological health education should be provided both online and offline, including digital platforms, lectures, and mental health activities, and promote close collaboration between schools and families. Such coordinated efforts are essential for promoting children and adolescents’ comprehensive development and mental and physical well-being.

About the authors

Huili Xin

School of Marxism of Shanghai University of Political Science and Law

Email: xinhuili2005@163.com
Shanghai, China

References

  1. National Health and Wellness Commission of the People’s Republic of China. Notice on the Issuance of the Healthy China Action. The Program of Action for the Mental Health of Children and Adolescents (2019–2022). National Health and Disease Control Fa. 2019; No. 63 [A]. 12.01.2019.
  2. Yang Ping, Zhou Yi. Promotion Path of Integrated Mental Health Education from the Perspective of Development Psychology. Journal of Qiqihar Medical University. 2022;(19):1892-1897 (in Chinese).
  3. Yu Guoliang, Wang Hao. The Integration of Mental Health Education in Elementary and Secondary Schools and Colleges and Universities: A Theoretical Perspective. Educational Research. 2019;(8):108-114 (in Chinese).
  4. Huang Juezhe. Exploring psychological development from a developmental psychology perspective. Psychological Monthly. 2021(2(16)):197-198 (in Chinese).
  5. Lu Juan, Gong Huoliang. Resilience and Procrastination in University Students: Mediating of Anxiety. Journal of Pingdingshan University. 2020;(1):113-116 (in Chinese).
  6. Yu Guoliang, He Yan. Integration of mental health education: a theoretical perspective. Mental health education in primary and secondary schools. 2022;(1):75-78 (in Chinese).
  7. Liu Chunlei. The Dilemma and Path to Realization of the Integrated Construction of Mental Health Education in Universities, Secondary Schools, Primary Schools and Early Childhoods. Journal of Jilin Normal University (Humanities & Social Science Edition). 2022;(3(50)):48-54 (in Chinese).
  8. Liu Yangjun. A First Probe into the Integrative Model for Mental Health Education in the Schools of the Shifting Society. Journal of the Northwest Adult Education. 2003;(2):78-80 (in Chinese).

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».