User-generated content in a digital environment: advantages and disadvantages
- Authors: Gorfti E.A.1
-
Affiliations:
- Derzhavin Tambov State University
- Issue: Vol 9, No 1 (2025)
- Pages: 76-82
- Section: Media Communications and Journalism
- Published: 26.12.2025
- URL: https://bakhtiniada.ru/2542-2340/article/view/361596
- ID: 361596
Cite item
Full Text
Abstract
Modern digital platforms and formats of user content placement are described. Among them, the most popular Internet sites in the world and on the Russian Federation territory have been identified. The advantages and disadvantages of using user-generated content as a line of advertising are identified and analyzed. The options for motivating consumers to create their own content are considered. The theoretical basis is the works devoted to Internet marketing and brand promotion, as well as the author’s professional experience in the content marketing field.
About the authors
Elena A. Gorfti
Derzhavin Tambov State University
Author for correspondence.
Email: egorfti@mail.ru
Master’s Degree Student in “Advertising and Public Relations” Program, Institute of Education and Social Sciences
Russian Federation, 33 Internatsionalnaya St., Tambov, 392000, Russian FederationReferences
- Возиянова Н.Ю., Германчук А.Н., Возиянова Е.А. Цифровой контент-маркетинг в создании ценности бренда // Экономика и маркетинг в XXI веке: проблемы, опыт, перспективы: сб. материалов XIX Междунар. науч.-практ. конф. Донецк, 2023. С. 195-200. https://elibrary.ru/hzskey
- Беляева Е.В. Характеристика пользовательского и журналистского контента // Молодой ученый. 2022. № 23 (418). С. 587-591. https://elibrary.ru/yykgxs
- Вертайм К., Фенвик Я. Цифровой маркетинг. Как увеличить продажи с помощью социальных сетей, блогов, вики-ресурсов, мобильных телефонов и других современных технологий. Москва: Альпина Паблишерз, 2010. 377 с.
- Иванов А. Доказательная реклама. Ростов-на-Дону: Феникс, 2021. 190 с.
- Иванченко О.В. К вопросу о разработке программы комплексного интернет-маркетинга компании // Вестник Ростовского государственного экономического университета (РИНХ). 2021. № 1 (73). С. 82-90. https://elibrary.ru/upzjyi
Supplementary files

