The problem of teacher’s understanding of the specifics of studying children’s literature
- Authors: Borzova D.S.1
-
Affiliations:
- Derzhavin Tambov State University
- Issue: Vol 9, No 2 (2025)
- Pages: 148-155
- Section: Pedagogy and psychology
- Published: 26.12.2025
- URL: https://bakhtiniada.ru/2542-2340/article/view/361224
- ID: 361224
Cite item
Full Text
Abstract
The works of leading scholars on this topic, as well as various approaches to teaching children's literature is analyzed. Based on the analysis of the studied material, a number of key aspects that primary school teachers face when preparing and conducting literature lessons are identified. The ways of solving the problem of teacher’s understanding of the specifics of studying children's literature are suggested.
About the authors
Darya S. Borzova
Derzhavin Tambov State University
Author for correspondence.
Email: borzova_05@mail.ru
Student of Institute of Education and Social Sciences
33 Internatsionalnaya St., Tambov, 392000, Russian FederationReferences
- Первова Г.М. Детская литература как предмет исследования в исторической ретроспективе // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 1998. № 3 (11). С. 61-69. https://elibrary.ru/nuushb
- Первова Г.М. Профессиональные умения учителя начальных классов в области литературного чтения // Проблемы теории, истории и технологии формирования читателя в начальной школе / под ред. Г.М. Первовой. Москва: Изд-во Экон-Информ, 2022. С. 15-44.
- Адаскина А.А. Особенности подготовки учителей начальных классов к преподаванию литературного чтения по системе развивающего обучения // Вестник практической психологии образования. 2023. Т. 20. № 1. С. 61-70. https://doi.org/10.17759/bppe.2023200106, https://elibrary.ru/zdvqfg
- Курганская А.В. Подготовка студентов к литературному образованию младших школьников // Ученые записки Забайкальского государственного университета. 2016. Т. 11. № 6. С. 23-29. https://elibrary.ru/xwrpbl
- Рузиева М.А., Соколова Е.О. Современные подходы к анализу художественных произведений на уроках литературного чтения // Материалы XI Международной конференции по исследованиям в области гуманитарных, прикладных наук и образования. Берлин, 2023. С. 49-54.
- Подольская О.В. Применение интерактивных методов обучения для работы с учебным текстом на уроках литературного чтения в начальной школе // Наука и образование: новое время. Научно-методический журнал. 2020. № 1 (19). С. 24-27. https://elibrary.ru/mymphg
Supplementary files
