Analysis of esports media in the Russian media space
- Authors: Elizarov I.I.1
-
Affiliations:
- Derzhavin Tambov State University
- Issue: Vol 9, No 4 (2025)
- Pages: 506-512
- Section: Media Communications and Journalism
- Published: 12.12.2025
- URL: https://bakhtiniada.ru/2542-2340/article/view/360977
- ID: 360977
Cite item
Full Text
Abstract
The results of the analysis of esports media are presented. The main research task is to identify the features of esports publications: the frequency of news publications, the genre diversity of materials and the design of the main pages of websites. The research material included the websites of popular news publications on cyber sports, the visual design of websites, content analysis and the specifics of the design of news materials in social networks. Early theoretical works were also analyzed, which presented the features of the coverage of esports events in new media and on television.
Keywords
About the authors
Igor I. Elizarov
Derzhavin Tambov State University
Author for correspondence.
Email: igorigor133@yandex.ru
ORCID iD: 0009-0003-1692-9340
SPIN-code: 4205-1302
Post-Graduate Student, Journalism, Advertising and Public Relations Department
Russian Federation, 33 Internatsionalnaya St., Tambov, 392000, Russian FederationReferences
- Сидунова М.К. Передачи о киберспорте на российском телевидении // Медиасреда. 2019. № 15. С. 77-86.
- Мордвинков Д.Д., Лоцан Е.И. Особенности информационного сопровождения киберспорта в России на примере «cybersport.Ru» // PR и реклама: традиции и инновации. Связи с общественностью: смыслы и технологии: материалы Всерос. науч.-практ. конф. с междунар. учачстием. Красноярск: Сибирский государственный университет науки и технологий им. академика М.Ф. Решетнева, 2023. С. 276-278. https://elibrary.ru/lsrmie
- Яблоновская Н.В., Маснюк В.В. Особенности подачи киберспортивной информации в новых медиа (на примере «Cybersport.ru») // МедиаVектор. 2024. № 11. С. 105-110. https://elibrary.ru/bizvng
- Погосьян А.М., Муха А.В. Новые форматы представления информации в киберспортивных медиа // Медиаисследования. 2024. № 10. С. 181-187. https://elibrary.ru/dwfolu
- Бодакин И.А. Особенности использования социальных сетей киберспортивными организациями // Медиаскоп. 2023. № 3. С. 6. https://elibrary.ru/xzhnmy
- Мальцева И.А. Популяризация киберспорта как спортивной дисциплины: медийный аспект // Вестник Волжского университета им. В.Н. Татищева. 2022. Т. 1. № 1 (37). С. 89-97. https://doi.org/10.51965/20767919_2022_1_1_89, https://elibrary.ru/ubgsnw
- Першин Н.Ю. Киберспорт как уникальный социальный феномен в контексте современных медиакоммуникаций // Вестник Удмуртского университета. Социология. Политология. Международные отношения. 2024. Т. 8. № 4. С. 442-452. https://doi.org/10.35634/2587-9030-2024-8-4-442-452, https://elibrary.ru/ywilbf
- Крыпаева Е.В. Мультимедийные средства в материалах о киберспорте // Вестник науки. 2020. Т. 2. № 6 (27). С. 22-24. https://elibrary.ru/vdanat
- Давыдов А.Н. Медиадизайн в игровой журналистике: к постановке проблемы // Ученые записки Новгородского государственного университета. 2025. № 2 (57). С. 304-317. https://doi.org/10.34680/2411-7951.2025.2(57).304-317, https://elibrary.ru/lnjptq
- Кайгородова Е.Д. Использование мемов в разных форматах СМК // Язык и культура: взгляд молодых: материалы V Междунар. науч.-практ. конф. Москва: Гос. ин-т рус. яз. им. А.С. Пушкина, 2023. С. 336-341. https://elibrary.ru/uobfcv
Supplementary files

