Marketing Tools for the Promotion of Independent Accounting Companies and their Brands: Features and Prospects of Use

Cover Page

Cite item

Full Text

Open Access Open Access
Restricted Access Access granted
Restricted Access Subscription Access

Abstract

The content of this article is based on the theoretical and methodological provisions of marketing, branding and the specifics of the use of these management tools in the market of accounting services and investment projects. To promote the brand in their field, accounting companies improve accounting technologies and introduce new marketing tools. The author conducted a competitive analysis of the main players in the accounting services market and identified solutions that independent accounting companies independently use to promote the organization and its brands. The author believes that in order to promote the brand, each accounting company should focus on the technology and quality of accounting and tax accounting. A detailed study of the activities of each company, an individual approach to each client is an integral part in the process of providing accounting services and brand promotion in this area. It is important to effectively convey to the audience the brand ideology based on the professionalism of employees, in which professional conferences, seminars and social networks will help accounting companies.

About the authors

Ivan A. Denisov

Plekhanov Russian University of Economics

Email: denisovivan7@yandex.ru
Moscow, Russian Federation

References

  1. Aaker D. A. Creation of strong brands / transl. from English. Moscow: Grebennikov Publishing House. 2003. pp. 70-73.
  2. Akaeva A. R. Branding in marketing // Young scientist. 2021. No. 18. pp. 248-251.
  3. Vedenetskaya I. A. The evolution of branding in Russia // Brand Management. 2019. No. 2. pp. 90-96.
  4. Kalieva O. M., Martynenko T. V., Semenova E. P., Govorova T. S. The role and place of branding in the marketing activities of the organization // Young scientist. 2014. No. 21. pp. 312-315.
  5. Korzhova E. E. Enterprise Marketing // Chelyabinsk Humanitarian. 2009. No. 2. pp. 23-28.
  6. Kravchenko, O. N. Problems of promoting services in the B2B market // Actual issues of economics and management: materials of the I Intern. scientific conf. 2011. V. 2. pp. 24-27.
  7. Saltykova A. R. Theoretical aspects of the concept of «image» // Young scientist. 2021. No. 48. pp. 146-148.
  8. Skorobogatykh I. I. Conceptual foundations of marketing of luxury goods // Bulletin of the Russian Academy of Economics. 2014. No. 2. pp. 96-100.
  9. Skorobogatykh, I. I. Relationship marketing in the network interaction of actors in the luxury goods industry: theory, methodology, practice: thesis .... Dr. Econ. Sciences: 08.00. 05 / I.I. Skorobogatikh. -M., 2011.
  10. Stepanova, O. M. Is the name of the company a brand? // Young scientist. 2017. No. 21 (155). pp. 246-249.
  11. Umanskaya M. V., Petrov S. V. SMM as an element of an enterprise development strategy // International Journal of the Humanities and Natural Sciences. 2018. No. 2. pp.39-47.
  12. Frolova A. A. Brand management as a process of forming long-term relationships with the target audience // Young scientist. 2020. No. 21. pp. 225-227.
  13. Cherepanova L. B., Bannikova E. V. Peculiarities of marketing in auditing and consulting activities // Young scientist. 2021. No. 27 (369). pp. 149-151.
  14. Shendo M. V. Marketing of audit services // Bulletin of the Astrakhan State Technical University. Series: Economy. 2013. No. 3. pp. 17-25.
  15. Tamara Mendelsohn How Customer Connections Can Help Drive Decision-Making for Marketers // MITSloan Management Review. 2021 № 12. С. 3-7.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML


Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».