Objects and Methods of Activating Language Material in the Course of Second Foreign Language Acquisition
- Authors: Gorina V.A.1
-
Affiliations:
- Moscow State Linguistic University
- Issue: No 3 (844) (2022)
- Pages: 15-21
- Section: Pedagogical Studies
- URL: https://bakhtiniada.ru/2500-3488/article/view/358342
- ID: 358342
Cite item
Full Text
Abstract
The article is devoted to the problems of organizing language material when teaching French as a second foreign language. Relying on the comparative analysis of the linguistic systems of the contacting languages the author establishes three categories of phenomena specific to the conditions of teaching a second foreign language, and, depending on the degree of coincidence, offers various ways of dealing with interlingual transfer.
About the authors
Valentina Alexandrovna Gorina
Moscow State Linguistic University
Author for correspondence.
Email: gorina-va@yandex.ru
PhD (Pedagogy), Associate professor, Associate Professor of the Department of Second Language of the Maurice Thorez Institute of Foreign Languages
Russian FederationReferences
- Беляевская Е. Г. Когнитивное моделирование как способ минимизации интерференции первого иностранного языка // Вестник Московского государственного лингвистического университета. Педагогические науки. 2009. Вып. 574. С. 33–43.
- Коряковцева Н. Ф. Оценка качества подготовки по иностранному языку как фактор устойчивого развития лингвистического образования // Вестник Московского государственного лингвистического университета. Образование и педагогические науки. 2017. Вып. 6(785). С. 11–19.
- Лапидус Б. А. Обучение второму иностранному языку как специальности. М. : Высшая школа, 1980.
Supplementary files

