Problemsof integration of students of universitiesin sphere of scientific activity
- Authors: Akmanaeva DK.1, Akmanaeva DK.1
-
Affiliations:
- Ульяновский государственный технический университет
- Issue: Vol 11, No 3-4 (2011)
- Pages: 144-148
- Section: Articles
- URL: https://bakhtiniada.ru/2410-3764/article/view/25547
- DOI: https://doi.org/10.17816/2072-2354.2011.0.3-4.144-148
- ID: 25547
Cite item
Full Text
Abstract
modern students in sphere of scientific activity are considered. Students evaluate possibilities
of development of Russian science as very low. Negative tendencies gain in strength: decrease
in the prestige of scientific work, absence of professional growth prospects in the intellectual
sphere for the youth, unreasoned investments. Many of students are engaged in scientific
work being guided by external stimulus - for the favorable ratio of teachers, a good mark at
the exam. The desire to transfer the experience of scientific search to the students youth is
poorly presented in modern models of teachers professional work.
About the authors
D Kh Akmanaeva
Ульяновский государственный технический университетУльяновский государственный технический университет
D Kh Akmanaeva
References
- Люткин Н. И. Научно-исследовательская деятельность студентов // Высшее образование в России. - 2005. - №3. - С. 122-124.
- Громов И. А., Мзцкевич А.Ю., Семенов В.А. Западная теоретическая социология. СПб.: Ольга, 1996. - 160 С.
- Бутенко И. А. Социальная интеграция - на какой базе она возможна? // Социологические исследования. - 2000. - №12. - С.131-136.
- Рывкина Р. В. Драма перемен. М.: Дело, 2001. - 472 С.
- Ядов В. А. Социальная идентификация в кризисном обществе // Социологический журнал. - 1994. - №1. - С. 35-52.
Supplementary files
