The system of additional education in the field of industrial safety
- Authors: Panyshev A.L.1, Gorina L.N.2
-
Affiliations:
- Middle Volga Region Department of the Federal Service for Environmental, Technological and Nuclear Supervision
- Togliatti State University
- Issue: Vol 9, No 4 (2020)
- Pages: 317-320
- Section: Pedagogical Sciences
- URL: https://bakhtiniada.ru/2309-4370/article/view/59511
- DOI: https://doi.org/10.17816/snv202094309
- ID: 59511
Cite item
Full Text
Abstract
The establishment of modern enterprises and modernization of production facilities at existing production facilities create a need for trained employees in various fields of activity. Taking into account the fact that the changes in information technologies and the current digitalization of the economy that permeates everywhere leave their mark on the requirements for personnel, the process of training necessary specialists is noticeably more complicated. Therefore, the issues of training qualified specialists for various industries are constantly in the focus of attention of both representatives of the educational community and employers. Moreover, the relevance of this topic for the latter is also becoming one of the conditions for competitive confrontation in the markets of products or services. It is obvious that a well-trained staff provides exactly a competitive advantage that allows the company to survive, and employers to make profit. A created staff of highly qualified employees makes it possible to ensure the successful operation of the organization on a permanent basis. The recruitment of employees of the enterprise occurs both due to the transfer of employees from other enterprises, and at the expense of graduates of higher educational institutions. In such conditions, in the absence of high-quality training systems for students at most universities, the importance of additional professional education increases.
Full Text
##article.viewOnOriginalSite##About the authors
Andrey Lvovich Panyshev
Middle Volga Region Department of the Federal Service for Environmental, Technological and Nuclear Supervision
Author for correspondence.
Email: tol-rostehnadzor@yandex.ru
head of Togliatti Interterritorial Department for Supervision of Industrial and Energy Security
Russian Federation, TogliattiLarisa Nikolaevna Gorina
Togliatti State University
Email: gorina@tltsu.ru
doctor of pedagogical sciences, professor, head of Industrial and Environmental Safety Management Department
Russian Federation, TogliattiReferences
- Фетисова О.В., Шеховцов В.В. Специфика дополнительного профессионального образования в современной России // Гуманитарий Юга России. 2017. Т. 6, № 5. С. 287–296.
- Нефедова Г.М. Специфика интеграции формального, неформального и информального образования // Научно-педагогическое обозрение. 2017. № 3 (17). С. 127–133.
- Об образовании в Российской Федерации: федеральный закон от 29.12.2012 № 273-ФЗ.
- Об утверждении Временного порядка предоставления Федеральной службой по экологическому, технологическому и атомному надзору государственной услуги по организации проведения аттестации в области промышленной безопасности, по вопросам безопасности гидротехнических сооружений, безопасности в сфере электроэнергетики: приказ Федеральной службы по экологическому, технологическому и атомному надзору от 6 ноября 2019 г. № 424.
- О внесении изменений в отдельные законодательные акты Российской Федерации по вопросам подтверждения компетентности работников опасных производственных объектов, гидротехнических сооружений и объектов электроэнергетики: федеральный закон от 29.07.2018 № 271-ФЗ.
- О промышленной безопасности опасных производственных объектов: федеральный закон от 21.07.1997 № 116-ФЗ.
- Об утверждении типовых дополнительных профессиональных программ в области промышленной безопасности: приказ Федеральной службы по экологическому, технологическому и атомному надзору от 13 апреля 2020 г. № 155.
- Области аттестации (проверки знаний) руководителей и специалистов организаций, поднадзорных Федеральной службе по экологическому, технологическому и атомному надзору: приказ Федеральной службы по экологическому, технологическому и атомному надзору от 6 апреля 2012 г. № 233.
- Бусыгина А.Л., Гусев В.А., Левина С.В., Лисачкина В.Н., Карнаухов Г.З., Павловский В.А. Система переподготовки преподавательских кадров и ее роль в повышении качества образования // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. Социальные, гуманитарные, медико-биологические науки. 2017. Т. 19, № 6. С. 12–17.
- Бусыгина А.Л., Чигина Н.В. Интегративный подход к формированию культурологической компетентности студентов инженерных специальностей // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. Педагогика. 2009. Т. 11, № 4 (4). С. 829–833.
- Селихина А.В. Информационно-аналитическая система поддержки электронного обучения по направлению «Безопасность жизнедеятельности» // Образовательные технологии и общество. 2017. Т. 20, № 2. С. 397–403.
- Краснова Т.И. Возможности электронного обучения в непрерывном образовании // Молодой ученый. 2015. № 6 (86). С. 634–636.
- Ибрагимова О.В., Кузнецова Н.В. Дистанционные образовательные технологии в дополнительном профессиональном образовании // Образовательные технологии и общество. 2015. Т. 18, № 3. С. 421–435.
- Долгая О.И. Дистанционное обучение за рубежом на современном этапе // Школьные технологии. 2019. № 2. С. 9–16.
- Долгая О.И., Тагунова И.А. Доступность качественного образования для всех как мировая тенденция в общем образовании // Школьные технологии. 2019. № 1. С. 3–10.
- Арутюнова А.Е., Лазаренко Л.А., Лаврентьева А.В. Перспективы развития дистанционного обучения в современной России // Вестник Академии знаний. 2019. № 5 (34). С. 20–26.
Supplementary files
