Features of the Influence of Social Media on the Political Identification of Youth

封面

如何引用文章

全文:

开放存取 开放存取
受限制的访问 ##reader.subscriptionAccessGranted##
受限制的访问 订阅存取

详细

The relevance of the research topic lies in the development of technical instruments that change the conditions of social existence in general and political interaction in particular. The use of such instruments has an impact on all forms of collective existence, which means that it requires different forms of identification from a person, including young people. The aim of the article is to determine the features of the influence of social media on the collective identification of young people in the political environment. To achieve this goal, it is necessary to solve a number of tasks: 1) to formulate an understanding of the essence of social media; 2) to determine the content of the concepts of “identity” and “identification”, to link them with the phenomenon of imaginary communities; 3) to identify some features of the influence of social media on the process of achieving political identity among young people. A logical method is used in this article. It allows to form a holistic view of the content of the concepts of “social media” and “identification”. A critical method is also used, which is expressed in identifying the influence of social media on the political identification of young people. The results obtained and the main conclusions of the study are that the interactive nature of social media, an unlimited range of content broadcast in them, the formation of digital identity of young people, as well as the simplified possibility of organizing civil society through the formation of imaginary Internet communities – all these aspects affect political identification of youth and have a positive impact on the course of political processes in the state.

作者简介

Andrey Sin

Research Institute of Humanities under the Government of the Republic of Mordovia

Email: anderprime@mail.ru

postgraduate student

俄罗斯联邦, Saransk

Igor Bakhlov

Ogarev Mordovian State University

编辑信件的主要联系方式.
Email: bahlov@mail.ru
ORCID iD: 0000-0001-6886-5762

doctor of political sciences, professor, head of the department of general history, political science and regional studies

俄罗斯联邦, Saransk

参考

  1. Wetzel K.Ya. Social networks and social media: Problems of terminology and models of user interaction. International Research Journal. 2020. No. 9-1 (99). Pp. 139–141.
  2. Goncharenko K.O. The role of mass media in the formation of civic identity of youth. Communicology: Electronic Scientific Journal. 2020. Vol. 5. No. 1. Pp. 35–44. (In Rus.)
  3. Dukin R.A. On the definition of the concept of “social media”. Society: Sociology, Psychology, Pedagogy. 2016. No. 4. Pp. 37–39. (In Rus.)
  4. Kadyrova S.V., Nemtseva E.A., Tulchinsky G.L. Self-management. St. Petersburg: Piter, 2013. P. 224.
  5. Kondakov A.M., Kostyleva A.A. Digital identity, digital self-identification, digital profile: problem statement. Bulletin of the RUDN. Series: Informatization of Education. 2019. Vol. 16. No. 3. Pp. 207–218. (In Rus.)
  6. Nemchina V.I. Dominant strategies of identification and production of collectivities. Humanities of the South of Russia. 2014. No. 3. Pp. 121–128. (In Rus.)
  7. Smolkina L.A. Regional identity of youth in the context of content analysis of the Internet. Power. 2015. No. 12. Pp. 50–53. (In Rus.)
  8. Tselykh M.P. Social media and education of specialists in the socio-pedagogical sphere. Media Education. 2017. No. 2. Pp. 139–151. (In Rus.)
  9. Kaplan A.M. Haenlein M. Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons. 2010. Vol. 53 (1). Pp. 59–68.
  10. Wright D.K. How blogs and social media are changing public relations and the way it is practiced. Public Relations Journal. 2008. Vol. 2. No. 2. Pp. 1–21.
  11. Safko L., Brake D.K. The soсial media bible. New Jersey: Wiley, 2009. 608 p.
  12. Castells M. The information age: Economy, society and culture. Vol. I: The rise of the network society. Second edition. Oxford: Wiley-Blackwell, 2010. 656 p.
  13. Dewdney A., Ride P. The new media handbook. London: Routledge, 2006. 352 p.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Yur-VAK, 2023

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».