DEVELOPMENT OF SENSORY-MOTOR RESPONSE IN ADOLESCENTS AGED 13–15 TO IMPROVE PERFORMANCE IN THE VIDEO GAME "JUST DANCE"ERFORMANCE IN THE VIDEO GAME «JUST DANCE»
- Authors: Lisovsky G.O.1, Makarov A.A.1, Bulochko A.S.1
-
Affiliations:
- Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health
- Issue: No 6 (2025)
- Pages: 153-159
- Section: Theory and methodology of sports
- URL: https://bakhtiniada.ru/1994-4683/article/view/301497
- DOI: https://doi.org/10.5930/1994-4683-2025-153-159
- ID: 301497
Cite item
Full Text
Abstract
Research methods and organization: analysis and synthesis of data from scientific and methodological literature, educational experiment, methods of mathematical statistics. To evaluate the effectiveness of the methodology, the following assessments were used: assessment of simple visual reaction time, assessment of visual memory; ranking of the number of in-game points in "Just Dance".
Research results and conclusions. The results obtained from the study allow us to conclude that the developed set of special exercises enhances the sensorimotor reaction and leads to improved performance in the rhythm simulator "Just Dance".
Keywords
About the authors
Gleb Olegovich Lisovsky
Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health
Aleksey Artemovich Makarov
Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health
Email: a.makarov@lesgaft.spb.ru
Alexander Sergeevich Bulochko
Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health
References
- Киберспортивный симулятор Just Dance: физиологическая стоимость нагрузки / Корягина Ю. В., Нопина В. С., Нопин С. В. [и др.] // Современные вопросы биомедицины. 2019. Т. 3, № 2 (7). С. 75–81. EDN: UKJYLR.
- Макаров А. А., Косьмин И. В., Косьмина Е. А. Оценка влияния физической нагрузки на кратковременную зрительную память в компьютерном спорте // Олимпийский спорт и спорт для всех. Казань, 2020. С. 671–673. EDN: SLUCSK.
- Артюнина Г. П., Ливинская О. А. Влияние компьютера на здоровье школьника // Псковский регионологический журнал. 2011. № 12. С. 144–150. EDN: QCVPOL.
- Антипов О. В., Суханова Е. Ю., Гежа Р. В. Формирование личности студента при помощи игровых видов спорта (на примере футбола). doi: 10.37882/2223-2982.2021.03.02 // Современная наука: актуальные проблемы теории и практики. Серия: Гуманитарные науки. 2021. № 3. С. 32–37. EDN: NFARCL.
- Кирсанова О. Н. Повышение уровня двигательно-координационных способностей у баскетболисток 14-15 ЛЕТ // Экономика и менеджмент в XXI веке: информационные технологии, биотехнологии, физкультура и спорт. Москва, 2020. С. 191–193. EDN: TFPDTE.
- Смирнова Е. О., Радева Р. Е. Психологическ ие особенности компьютерных игр: новый контекст детской субкультуры // Образование и информационная культура. Социологические аспекты. Труды по социологии образования. Москва, 2000. С. 330–369. EDN: TANQLF.
- Косьмин И. В., Косьмина Е. А. Аппаратно-программный комплекс «Cyber10» для оценки психофизиологических качеств киберспортсменов // Олимпийский спорт и спорт для всех : сб. науч. трудов XXIV Междунар. науч. конгресса. Казань, 2020. С. 653–655. EDN: FDPCET.
Supplementary files
