STUDY OF PHYSICAL ACTIVITY AMONG MIDDLE SCHOOL STUDENTS IN CHINA: CURRENT STATUS, CHALLENGES, AND COUNTERMEASURES
- Autores: Zhang G.1, Lavruhina G.M.2, Pan J.1
-
Afiliações:
- Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health
- Edição: Nº 6 (2025)
- Páginas: 107-114
- Seção: Physical education and professional physical training
- URL: https://bakhtiniada.ru/1994-4683/article/view/301490
- DOI: https://doi.org/10.5930/1994-4683-2025-107-114
- ID: 301490
Citar
Texto integral
Resumo
Research methods and organization. Methods of analysis and generalization of scientific and methodological literature and normative documents of the People's Republic of China have been employed, along with surveys and methods of mathematical statistics. The empirical foundation of the research consists of official data collected by the Ministry of Education of the People's Republic of China in 22 provinces.
Research results and conclusions. A comprehensive analysis of the physical activity status of Chinese secondary school students has been conducted. The study focuses on three key issues: the systematic lack of time allocated for physical education classes, the formalized content of physical education lessons, and the acute shortage of infrastructure for physical exercise. Data collected by the Ministry of Education of the People's Republic of China across 22 provinces reveals that only 38.7% of students meet the daily physical activity norms established in the National Action Plan for the Development of School Sports (2020). As practical solutions, the authors recommend: implementing multi-tiered regulatory measures and social campaigns; improving facilities for physical education, particularly in rural areas; optimizing the content of physical education lessons; and modifying the assessment system for students' physical fitness, including increasing its weight in admissions to higher education institutions. The aim of these measures is to overcome the existing imbalance between students' academic performance and their physical development. It is justified to assert that in order to achieve the goal of comprehensive development of middle school students, it is essential to unite the efforts of the school, family, and society to foster educational interaction and create a multi-level support system.
Palavras-chave
Sobre autores
Ge Zhang
Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health
Galina Lavruhina
Email: g.lavruhina@lesgaft.spb.ru
docent, candidate of pedagogical sciences
Jin Pan
Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health
Bibliografia
- Отчет о реализации "Национального плана действий по школьному спорту (2020 год)" / Министерство образования КНР. Пекин : Издательство "Народное образование", 2023. 30 с.
- Исследование региональных различий физического здоровья китайской молодежи / Китайская академия педагогических наук. Пенкин: Издательство "Педагогическая наука", 2023. 65 с.
- Белая книга о реформе школьной программы по физкультуре в Китае / Главное государственное управление по делам физкультуры и спорта КНР. Пекин : Издательство "Спорт", 2022. 50 с.
- Национальный отчет о профессиональном развитии учителей физкультуры / Департамент физического, санитарного и художественного образования Министерства образования. Пекин : Издательство "Высшее образование", 2023. 35 с.
- Отчет об исследовании готовности учащихся средних школ к участию в уроках физкультуры / Китайский центр социальных исследований. Пекин : Издательство "Социальные науки", 2023. 20 с.
- Годовой отчет о строительстве образовательных учреждений в сельской местности Китая / Департамент планирования развития Министерства образования. Пекин : Статистика, 2023. 100 с.
- Отчет о внедрении стандартов безопасности спортивного оборудования для молодежи / Главное государственное управление по делам физкультуры и спорта КНР. Пекин : Спорт, 2022. 70 с.
- Пространственное планирование и использование спортивных сооружений в городских школах / Пекинский ин-т градостроительного планирования. Пекин : Изд-во "Градостроительство", 2023. 80 с.
- Руководство по профилактике и контролю рисков безопасности школьного спорта / Министерство образования КНР. Пекин : Издательство "Народное образование", 2023. 55 с.
- Мнения о углублении реформы комплексной оценки при поступлении в вузы / Государственный совет КНР. Пекин : Издательство "Народное", 2023. 45 с.
- Сборник примеров недорогой реконструкции спортивных сооружений в сельских школах. Гуйчжоу : Издательство "Образование Гуйчжоу", 2023. 35 с.
- Практика инновационного использования пространства городских школ / Комитет по образованию Шанхая. Шанхай : Издательство "Шанхайское образование", 2023. 30 с.
Arquivos suplementares
