Implementing flipped classroom using TED-ED


Cite item

Full Text

Abstract

Modern higher education is on the verge of change caused by the paradigm shift - the transition from classical to progressive. Nowadays, it is already impossible to imagine education without the use of information and communication technologies. Due to this, there is a need to reconsider methods and approaches to teaching in higher educational institutions. The concept of higher education should correlate with the requirements of the society that a graduate should satisfy. A graduate of the 21st century is a subject of his own activity, who possesses the necessary competences to become successful in the society. Consequently, a teacher faces the task of finding ways and means of integrating new formats of education into the learning process, thanks to which the student will be able to master the 21st century competences. In order to improve the quality of education, the authors introduce one of the components of the blended learning strategy - the Flipped Classroom. The paper presents the Flipped Classroom concept, the possibilities of implementing this technology using the educational platform TED-Ed which, in its turn, allows satisfying the modern requirements of integrating information technologies in the educational context. The authors have tried out this technology. The materials were created for the English Language class,intended for independent and classroom work of second-year students studying in the department of construction. Conclusions are made regarding the effectiveness of the approach. Thus, implementing the Flipped Classroom has allowed the authors to improve the results of learning in general, and students’ autonomous learning skills in particular. The authors consider the Flipped Classroom and the TED-Ed resource as a great advantage due to the possibility of using them in various fields of education.

About the authors

Marina O. Polukhina

Samara State Technical University

Email: marinailyukhina@gmail.com
Cand. Ped. Sci., Assosiate Professor of Linguistics, Cross-cultural Communication and Russian as a Foreign Language Department 244, Molodogvardeyskaya str., Samara, Russia, 443100

Elvira E. Valleva

Kazan National Research Technological University

Email: elviravaleeva75@yandex.ru
Cand. Tech. Sci., Assosiate Professor of Foreign Languages in Professional Communication Department 68, Karl Marx Str., Kazan, Republic of Tatarstan, Russia, 420015

References

  1. Biggs J., Tang C. Teaching for quality learning at university: What the student does. Open University Press, New York, 2011. 389 p.
  2. Tucker B. The Flipped Classroom. Education Next, 2012, retrieved from: http://educationnext.org/the-flipped-classroom/ (accessed September 17, 2018).
  3. Lage M., Platt G. & Treglia M. Inverting the Classroom: A Gateway to Creating an Inclusive Learning Environment, The Journal of Economic Education, 31(1), 2000, 30 p.
  4. Novak G.M. Just-in-time teaching. New Directions for Teaching and Learning, 2011(128). 2011. Pp. 63-73.
  5. Bergmann J., Overmyer J., & Wilie B. The Flipped Class: Myths vs. Reality - THE DAILY RIFF - Be Smarter. About Education. Thedailyriff.com, 2015, retrieved from: http://www.thedailyriff.com/articles/the-flipped-class-conversation-689.php (accessed September 23, 2018).
  6. Gilboy M., Heinerichs S., & Pazzaglia G. Enhancing Student Engagement Using the Flipped Classroom, Journal of Nutrition Education And Behavior, 47(1). 2015. Pp. 109-114.
  7. Muldrow K. A New Approach to Language Instruction - Flipping the Classroom [El. resource] https://actfl.org/sites/default/files/pdfs/tle_pdf/tle_nov13 _article.pdf (accessed September 22, 2018).
  8. Graney J. Flipping Your EL Classroom: A Primer [El. resource] // http://newsmanager.commpartners.com/tesolc/downloads/features/2013/201310_flipp edclassrooms_graney.pdf (accessed September 20, 2018)
  9. Hung H. Flipping the classroom for English language learners to foster active learning// Computer Assisted Language Learning. No. 28(1). 2015. Pp. 81-96.
  10. Marshall H. Three reasons to flip your classroom [El. resource], Bilingual Basics. August, 2013. http://newsmanager.commpartners.com/tesolbeis/issues/ 2013-08- 28/6.html (accessed September 23, 2018).
  11. Брыксина О.Ф. Инновационные технологии в образовании: где найти точку опоры, чтобы перевернуть урок? // Поволжский педагогический вестник. 2015.№ 3 (8). С. 53-57.
  12. Зверева Е.В. Модель перевернутого урока (Flipped Classroom) как одна из техник обучения иностранному языку // Инновационность и мультикомпетентность в преподавании и изучении иностранных языков. М., 2015. С. 446-456.
  13. Юрина М.В., Лопухова Ю.В. Применение инновационной технологии «перевернутый класс» при обучении иностранному языку в техническом вузе // Самарский научный вестник. 2017. Т.6. №4 (21). С. 262-266.
  14. Квашнина О.С., Ажель Ю.П. Анализ педагогической модели «перевёрнутый класс» в преподавании английского языка как иностранного в техническом вузе // Alma mater (Вестник высшей школы). 2016. № 6. С. 108-112.
  15. Литвинова С.Г. Технология «перевернутое обучение» в облачно- ориентированной учебной среде как компонент развития медиаобразования в средней школе // Медиасфера и медиаобразование. 2015. С. 233-247.
  16. Bergmann J., Sams A. Flip Your Classroom: Reaching Every Student in Every Class Every Day, International Society for Technology in Education, 1 edition, 2012. 122 p.
  17. Anderson L.W. and Krathwohl D.R., et al. (Eds.) A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. Allyn & Bacon. Boston, MA (Pearson Education Group), 2001, 336 p.
  18. Мельникова О.К. Применение метода «перевернутого класса» в преподавании английского языка в вузе // Успехи современной науки. 2017. Т.1, № 1. С. 96-98.
  19. Раицкая Л.К. Дидактическая концепция самостоятельной учебно- познавательной деятельности студентов в интернет-среде: Дисс. …д-ра пед. наук 13.00.01. М.: РУДН. 2013.
  20. Образовательная платформа https://ed.ted.com/ (accessed September 23, 2018).

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2018 Polukhina M.O., Valleva E.E.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».