The use of object-oriented programming in the study of the position of Muslims in the social space of the Kingdom of Castile and Leon (XIII-XV centuries)
- 作者: Sidorovich E.A.1
-
隶属关系:
- 期: 编号 1 (2025)
- 页面: 39-48
- 栏目: Articles
- URL: https://bakhtiniada.ru/2585-7797/article/view/361920
- DOI: https://doi.org/10.7256/2585-7797.2025.1.73601
- EDN: https://elibrary.ru/VOKXXE
- ID: 361920
如何引用文章
全文:
详细
参考
Tava, F., Oostveen, D. F. Future Himanities // Future Himanities. 2023. V. 1. Issue 1. URL: https://doi.org/10.1002/fhu2.2 Сидорцов, В. Н., Приборович, А. А. Научный дискурс историка: социальная обусловленность и методология исследования. Минск: Изд. центр БГУ, 2013. Healy, K. Data Visualization. A Practical Introduction. Princeton University Press, 2019. Viola, L. The Humanities in the Digital Beyond Critical Digital Humanities. Palgrave Macmillian, 2023. Drucker, J. Humanities approaches to graphical display // Digital Humanities Quarterly. Vol. 5. N 1. 2011. URL: http://digitalhumanities.org/dhq/vol/5/1/000091/000091.html Сидорович, Е. А. Применение информационных технологий в исторических исследованиях // От идеи к практике: социогуманитарное знание в цифровой среде: сборник научных трудов IV Всероссийской научной конференции. Новосибирск: ИПЦ НГУ, 2024. С. 143-147. Червенчук, И. В. Использование языка UML в обучении студентов гуманитарных направлений подготовки // Современная наука: проблемы и перспективы развития. Омск: Омская гуманитарная академия, 2020. Т. 1. С. 121-125. OpenAI. ChatGPT (версия от 4 марта) [большая языковая модель]. 2025. URL: https://chat.openai.com/chat. Bourdeau, D. T., Wood, B. L. What is Humanistic STEM and why do we need it? // Journal of Humanistic Mathematics. 2019. Vol. 9. N 1. P. 205-216. Jacobson, J., Booch, G., Rumbaugh, J. The Unified Software Development Process. Addison-Wesley Professional, 1998. Purchase, H. C. UML class diagrams: an empirical study of comprehension // The Springer International Series in Engineering and Computer Science. Vol. 734. 2001. Pastor, O., Levin, A. M., Casamayor, J. C., Celma, M., Eraso, L. E., Villanueva, M. J., Perez-Alonzo, M. Enforcing Conceptual Modeling to Improve the Understanding of Human Genome // Fourth International Conference on Research Challenges in Information Science (RCIS). Nice: IEEE Computer Society, 2010. P. 85-92. Jonita, D. UML in business administration // Journal of Knowledge Management, Economics and Information Technology. 2010. Vol. 1. P. 1-6. Bommel, P., Müler, J. P. An introduction to UML for modelling in the human and social sciences // Agent-based modelling and simulation in the social and human sciences. Oxford: Bandwell Press, 2007. P. 273-294. Bergandy, J. Unified Modeling Language in History and Social Science Education // GSTF Journal on Computing. Vol. 3. 2013. URL: https://link.springer.com/article/10.7603/s40601-013-0026-9. Gonzalez-Perez, C. A conceptual Modelling Language for the Humanities and Social sciences // Sixth International Conference on Research Challenges in Information Science (RCIS), 2012. P. 396-401. Gonzalez-Pérez, C. Modelado de información para Arqueología y Antropología: Principios de Ingeniería de Software para Patrimonio Cultural. Create Space Independent Publishing Platform, 2018. Martín-Rodilla, P., Gonzalez-Pérez. Representing Imprecise and Uncertain Knowledge in Digital Humanities: A Theoretical Framework and ConML Implementation with a Real Case Study. ACM, 2018. P. 863-871. Sidorovich, E. Coexistence in Medieval Spain: the concept under discussion // 81-я научная конференция студентов и аспирантов Белорусского государственного университета. Ч. 3. Минск: БГУ, 2024. С. 130-133. Castro, A. España en su historia. Cristianos, moros y judíos. Barcelona: Editorial crítica, 1984. Sánchez-Albornoz, C. España en un enigma Histórico. Tomo 1. Buenos Aires: Editorial sudamericana, 1971. Sánchez-Albornoz, C. España en un enigma Histórico. Tomo 2. Buenos Aires: Editorial sudamericana, 1971. Abellañ, J. L. La polémica de Sanchez Albornoz con Americo Castro // Sánchez-Albornoz a debate. Homenaje de la Universidad de Valladolid con motivo de su centenario. Valladolid, 1993. P. 45-52. Glick, T. F. Acculturation as an Explanatory Concept in Spanish History // Comparative Studies in Society and History. 1969. Vol. 11, No. 2. P. 136-154. Catlos, B. A. Contexto y convivencia en la Corona de Aragón: propuesta de un modelo de interacción entre grupos etno-religiosos minoritarios y mayoritarios // Revista d'História Medieval. 2001. № 12. P. 259-268. Bourdieu, P. La distinction: critique social de jugement. Paris: Les Éditions de Minuit, 1979. Варьяш, И. И. Переживание контактов в средневековой Испании // Испанский альманах. Вып. 1. Власть, общество и личность в истории. М.: Наука, 2008. С. 187‒194. Verskin, A. Islamic Law and the Crisis of the Reconquista. Leiden: Brill, 2015. Nirenberg, D. What can Medieval Spain teach us about Muslim-Jewish Relations // CCAR Journal. No. 49. 2002. P. 17-36. Ruiz Gómez, F. La ilusión de la identidad en el imaginario medieval según la Partidas // Edad Media. Rev. Hist. № 9. 2008. P. 239-261.
补充文件
