Realizing Intercultural Approach to Teaching and Learning in Ambivalent Socio-Cultural Environment
- Autores: Yarotskaya L.V.1, Alyautdinova K.S.2
 - 
							Afiliações: 
							
- Moscow State Linguistic University
 - Institute of Oriental Studies, Russian Academy of Sciences
 
 - Edição: Nº 1(846) (2023)
 - Páginas: 52-56
 - Seção: Pedagogical Studies
 - URL: https://bakhtiniada.ru/2500-3488/article/view/348731
 - ID: 348731
 
Citar
Texto integral
Resumo
The article contains analysis of Slavic-Turkic interaction in contemporary conditions, substantiation of the concept of ambivalent socio-cultural environment, arguments to support the possibility of teaching Russian-speaking students the Kyrgyz language in ambivalent socio-cultural contexts. The selection procedure of relevant topical language material is associated with its evaluation in the framework of divergent and convergent processes underlying meaningful traditional communication contexts of Slavic-Turkic ties.
Sobre autores
Ludmila Yarotskaya
Moscow State Linguistic University
							Autor responsável pela correspondência
							Email: lvyar@yandex.ru
				                					                																			                								
Doctor of Pedagogy (Dr. habil.), Associate Professor, Head of the Department of Psychology and Pedagogical Anthropology, Faculty of the Humanities, Moscow State Linguistic University
RússiaKarina Alyautdinova
Institute of Oriental Studies, Russian Academy of Sciences
														Email: kkashaf@mail.ru
				                					                																			                								
Junior Research Associate of the Department of Central Eurasia Research
RússiaBibliografia
- Байтерекова Ж. С., Биялиев К. А., Грибанова Т. И. Практический курс киргизского языка. М. : Рема, 2009.
 - Байтерекова Ж. С. и др. Кыргызский язык для стран СНГ : учебник для студентов, обучающихся по лингвистическим специальностям и направлениям / Ж. С. Байтерекова, И. А. Краева, Г. М. Фролова, Т. И. Грибанова. М. : Рема, 2012.
 - Хулхачиева Ж. С. Практикум по культуре речевого общения. Кыргызский язык. М. : Социум, 2017.
 - Верещагин Е. М., Костомаров В. Г. Язык и культура : Лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного : Метод. руководство. 3-е изд., перераб. и доп. М. : Русский язык, 1983.
 - Сафонова В. В. Социокультурный подход к обучению иностранным языкам. М. : Высшая школа : Амскорт интернэшнл, 1991.
 - Сафонова В. В. Изучение языков международного общения в ходе изучения диалога культур и цивилизаций. Воронеж : Истоки, 1996.
 - Фурманова В. П. Межкультурная коммуникация и лингвокультуроведение в теории и практике обучения иностранным языкам. Саранск : Изд-во Мордовского ун-та, 1993.
 - Бурибаева М. А. Тюркские слова в русском языке как результат языковых контактов // Вестник Иркутского государственного лингвистического университета. 2013. № 1 (22). С. 99–105.
 - Яроцкая Л. В., Шевцова С. В. Обучение как «диалог смыслов» // Вестник Московского государственного лингвистического университета. Образование и педагогические науки. 2020. Вып. 1 (834). С. 155–164.
 
Arquivos suplementares
				
			
						
						
					
						
						
				

